اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش

به گزارش ساناپرس، کتایون ریاحی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران، بازیگر و فعال اجتماعی است.
او در پست اینستاگرامی خود بار دیگر از اعتراضات مردمی حمایت کرد که نمایش تصویر آن به دلیل محتوای تند آن امکانپذیر نیست.
کتایون ریاحی، فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی می‌باشد که در ۲۴ سالگی با  سریال «زیر سایه همسایه» بازیگری را شروع کرد.
کتایون ریاحی، آخرین تجربه بازیگری ایشان در ۴۷ سالگی با نقش «زلیخا» در سریال یوسف پیامبر بود و حالا مدیر بنیاد نیکوکاری «کمک» می‌باشد و تجربه دو زندگی ناموفق را هم دارد.
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

خانواده و اصالت کتایون ریاحی

کتایون ریاحی، مادرش «گیتی» اصالتا شیرازی و طراح لباس و پدرش اردشیر اصالتا گیلانی و مدرس ادبیات و زبان انگلیسی بود و تنها یک برادر بنام علیرضا دارد که بازیگر است.
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

کتایون ریاحی از معلمی تا انجمن معلولین

«از سال ۱۳۵۶ که ۱۶ ساله بودم هم درس می‌خواندم و هم بعنوان معلم حق التدریس در آموزش و پرورش تدریس و در کنار آن در یک تولیدی لباس نوزاد هم کار می‌کردم.
بعدا دوره کمک‌های اولیه در هلال احمر را دیدم و به شکل افتخاری در انجمن حمایت از معلولین فعالیت داشتم و نوشتن هم یار همیشگی ام بود».
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

شروع کتایون ریاحی با نویسندگی

«در کنار یادداشت‌ها و قصه‌هایی که برای خود می‌نوشتم شروع به قصه نویسی برای کودکان کردم که آن‌ها را از طریق نوار کاست و یا کتاب منتشر می‌نمودم».
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

ورود کتایون ریاحی به بازیگری

کتایون ریاحی، کنار نویسندگی، از طریق آشنایی سال ۱۳۶۴ وقتی ۲۴ ساله بود برای بازی در سریال «زیر سایه همسایه» دعوت شد و توانست اولین تجربه خود را بدست بیاورد.
سپس در سال ۶۶ در فیلم «خبرچین» بازی کرد که توقیف شد و در نهایت توانست همین سال با فیلم «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد سینما شود.
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

شهرت کتایون ریاحی «پس از باران» تا «زلیخا»

با بازی در مجموعه «پدر سالار» در سال ۱۳۷۴ خود را مطرح کرد و با سریال «پس از باران» در سال ۱۳۷۹ و «شب دهم» در سال ۱۳۸۰ چهره اش شناخته‌تر شد.
اوج هنرمندی کتایون ریاحی در آخرین تجربه بازیگری اش با سریال «یوسف پیامبر» در سال ۸۷ و نقش زلیخا بود که به شدت مورد توجه قرار گرفت.

ازدواج اول و پسر کتایون ریاحی

کتایون ریاحی قبل از شروع بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام پوریا شد، اما این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید.
اولین پست کتایون ریاحی بعد از ماجرای دستگیری اش + عکس

ازدواج دوم کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در دومین تجربه خود با مسعود بهبهانی ازدواج کرد که وی از سهامداران اصلی شرکت «اویل ورد» آمریکا است و بیشتر در آنسوی آب حضور دارد.
این زندگی هم دوام چندانی نداشت و در نهایت ازهم جدا شدند و حالا مجرد است.

اخباربازیگران و هنرمندان
کتایون ریاحی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی