انهدام باند چاپ دلار تقلبی در تهران

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت صبح امروز در نشست خبری طرح سراسری و استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی دخانیات و ترانزیتی و نظارت و پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا گفت: پایش انبارها و عدم عرضه کالای قاچاق از اولویت‌های اصلی پلیس امنیت اقتصادی در تهران بزرگ است.

وی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته با تشکیل ۱۴۰ تیم از پلیس امنیت اقتصادی با کمک ۴۲۰ نفر از مأموران پلیس و بازدید از ۳۵۲ اماکن مقادیر قابل توجهی از اقلام احتکاری و قاچاق کشف شد.

رحیمی گفت: بالغ بر ۲ میلیون ۶۲۱ هزار انواع و اقسام کالاهای قاچاق کشف و ۴۶ متهم در این رابطه دستگیر شده است.

رییس پلیس پایتخت بیان کرد: همچنین ۱۷ واحد صنفی و انبار پلمب شد تا دستورات لازم قضائی صادر شود و برخورد لازم با محتکران انجام شود.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: یک باند بزرگ دلارهای جعلی شناسایی و منهدم شدند که این باند دستگاه چاپ داشتند و دلار تقلبی چاپ می‌کردند.

به گفته سردار رحیمی ۱۰ میلیون دلار به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان از این باند کشف شد که قرار بود در بازار توزیع شود.

رییس پلیس پایتخت بیان کرد: یکی از انبارها مربوط به لوازم یدکی خودرو بود که در این انبار بیش از ۲۰۰ هزار قلم لوازم یدکی قاچاق بوده است. همچنین ۳۱۷ هزار لیتر روغن موتور در یکی دیگر از انبارها کشف شده است که این انبارها پلمب شده است.

وی تاکید کرد: در یک انبار ۶۴ هزار لاستیک و ۴ هزار و ۶۰۴ هزار رینگ قاچاق و تقلبی بوده است که این انبار هم شناسایی و پلمب شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: فردی با شناسایی افراد بی بضاعت به صورت سازمان یافته اقدام به ثبت ۵۰ فقره شرکت غیرواقعی کرده است که این فرد شناسایی و دستگیر شده است؛ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از ۴ شرکت این فرد کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان گفت: ۱۳ مرحله طرح مبارزه با دلالان ارزش از ابتدای سال تا کنون انجام شده است، در این طرح‌ها ۵۵ نفر تا الان دستگیر شدند که تا کنون بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان ارزش ارزهایی بوده است که از این ۵۵ نفر کشف شده است.

اخبارچند رسانه ایحوادث
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی