تنها راه نفوذ استقلال به تیم هوادار فاش شد / ساپینتو مجبور است

به گزارش ساناپرس؛ علی چینی در خصوص شرایط تیم فوتبال استقلال تهران اظهار داشت: در ۵ یا ۶ هفته اول سرمربی مشغول شناخت از تیم بود و حالا می‌بینم سرمربی با حذف بازی مستقیم سعی دارد شاگردانش با بازی‌های ترکیبی به دروازه حریف نزدیک و به گل برسند. این مساله در فوتبال ایران زمان‌بر است زیرا اولویت تیم‌ها بازی مستقیم و سانتر از جناحین است.

وی افزود: تیم‌هایی که مقابل استقلال قرار می‌گیرند یازده نفره دفاع می کنند. نه‌تنها در زمین خود که در یک سوم دفاعی. ساپینتو هم مجبور است تدابیری جدید اتخاذ کند و این مساله زمان‌بر است. به نظرم این مساله اتوبوسی بازی کردن رقبا دردسرساز است اما سرمربی آن را حل می‌کند.

چینی درباره انتقادات از خط هافبک استقلال بابت عدم وجود خلاقیت هم گفت: با ضعف خط هافبک در زمینه خلاقیت موافق نیستم. در حال حاضر رضاوند و مهدی پور از خلاق ترین بازیکن‌های لیگ هستند.

اگر این دو نفر نباشند، ما کسی را در لیگ نداریم که جای‌شان بازیکن جذب کنیم. البته نمی‌دانیم اشکال از سیستم یا سرعت بازی است یا خیر اما به نظرم به طور کلی سرعت بازی استقلال باید افزایش یابد. مهدی پور عالی است اما مکث می‌کند و پاس‌های ساده و سرعتی نمی‌دهد. باید مثل تونی کروس ضرب‌های اضافی را حذف کند.

پیشکسوت آبی‌ها تصریح کرد: باید از همه ظرفیت تیم استفاده شود و با سرعت دادن به بازی به گل رسید. یک نظر دیگر هم دارم و به نظرم باید تله گذاری‌ها انجام شود تا رقبا از لاک دفاعی بیرون بیایند. این موضوع می‌تواند باعث به گل رسیدن از راه ضدحمله شود.

چینی درباره بازی آینده این تیم افزود: هوادار از تیم‌های خوب لیگ است اما در جایگاهی متفاوت با شان خود قرار گرفته. ساکت الهامی همیشه مقابل استقلال موفق بوده. بازی سختی است اما به نظرم تیم الهامی به لاک دفاعی نمی‌رود مگر آن که تیمش ناخواسته به عقب برود. مسابقه دشواری است و باید بازیکنان همه تلاش‌شان را انجام دهند.

وی گفت: تعطیلات یک فرصت است که تیم بتواند تمام و کمال کار کند. لیگ امسال فرسایشی است و همه تیم‌ها در آن خوب هستند. از ملوان انتهای جدولی که تیمی قابل احترام است گرفته تا تیم‌های بالای جدول. همه تیم‌ها تمرکز خود را بر برطرف کردن نقاط ضعف می‌گذارند. به نظرم پس از جام جهانی قطر لیگ برتر جذاب‌تر خواهد شد.

چینی در پایان درباره شرایط جسمی خود هم گفت: فعلا مانند همیشه هستم اما تحت درمانم. قرار است یکشنبه آزمایش دهم تا معلوم شود که چه کاری انجام دهم. اگر پزشکم اجازه پیوند بدهد باید تصمیم بگیرم و احتمالا باید کلیه بخرم.

اخبارورزش
استقلال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی