ویلموتس دست بردار فدراسیون نیست / شکایت مربی جنجالی ادامه دارد!

به گزارش ساناپرس، فدراسیون فوتبال برای پرداخت پول مارک ویلمتوس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با یک معضل جدی روبه‌رو شده است.

اوایل شهریور ماه بود که فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، خواستار توضیح درباره علت عدم پرداخت طلب ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار یورویی مارک ویلموتس شد. موضوعی که فیفا با توجه به نامه وکیل این مربی بلژیکی به طرف ایرانی فرستاده بود.

سران فدراسیون فوتبال که آن زمان درگیر برگزاری انتخابات هشتم شهریور بودند، ارسال جوابیه را بر عهده تیم جدید مدیریتی فدراسیون، یعنی مهدی تاج گذاشتند.

رئیس جدید فدراسیون که خود امضا کننده قرارداد ویلموتس بوده است، منبع پرداخت طلب این مربی بلژیکی را، مطالبات ایران از فیفا اعلام کرد. طلب میلیون دلاری‌ای که به علت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران‌ بلوکه شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

با این حال در چند روز گذشته مهدی تاج با حضور در صدا و سیما طی مصاحبه‌ای مفصل اعلام کرد، مذاکرات مثبتی را با اینفانتینو انجام داده و راه حل مناسبی را برای آزاد کردن پول‌های ایران از فیفا پیدا کرده است.

اما این موضوع پیچیدگی‌های خاص به خود را دارد. چرا که پول‌های بلوکه شده ایران صرفا با سرفصل‌هایی مثل توسعه زیرساختی و توجه به فوتبال بانوان و پایه در حساب فیفا وجود دارد. قانون این نهاد نیز به گونه‌ای است که این پول‌ها را نمی‌توان برای بخش‌های دیگر هزینه کرد و تنها باید به همان کاری که تعیین شده، اختصاص داد.

هم‌چنین فیفا به علت مبارزه با پولشویی هر گونه پرداخت مطالبات از محل درآمدهایی که فیفا به فدراسیون‌های عضو اختصاص داده را ممنوع کرده است و عملا فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند طلب ویلموتس را از پول‌های بلوکه شده خود پرداخت کند.

با رقم خوردن این شرایط، فدراسیون فوتبال اقدام به ارسال نامه‌ای به فیفا کرده و خواستار ارائه راهکاری مناسب از سوی این نهاد برای پرداخت طلب ویلموتس با توجه به تحریم‌ها و عدم آزادی مطالباتش، شده است. با این حال به نظر می‌رسد فیفا چگونگی پرداخت پول را وظیفه فدراسیون فوتبال بداند و کما فی‌السابق از خطوط قرمزش در این موضوع عدول نکند.

حالا فدراسیون فوتبال با بن‌بستی عجیب برای پرداخت طلب ویلموتس مواجه شده که راهکار خروج از آن محدود است. شاید مطرح کردن موضوع تحریم‌ها از سوی فدراسیون فوتبال، برای خرید زمان به منظور تامین منابع مالی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار یورویی باشد. پرونده‌ای که چالش اصلی فدراسیون خواهد بود و حل آن شر بزرگی را از سر فوتبال ایران رفع می‌کند.

اخبارورزش
پربازدیدتیم ملی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی