واکنش علیرضا خمسه به کفش پاره نخست وزیر جدید انگلیس

به گزارش ساناپرس؛ علیرضا خمسه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به همدردی نخست وزیر ثروتمند انگلیس با فقرای کشورش واکنش نشان داد و نوشت: «نخست وزیر جدید انگلیس که ثروتمندترین نخست وزیر تاریخ انگلستان است برای همدردی با فقرای کشورهای دوست، کفش پاره به پاکرد!»

موضع سوناک نخست وزیر جدید انگلیس درباره ایران را می‌توان از دو زاویه مورد بررسی قرار داد. زمانی که او در مصدر وزارت دارایی برای تسویه طلب ۴۰۰ میلیون پوندی ایران کارشکنی نکرد تا پرونده بدهی قدیمی لندن که بر روابط دوجانبه سایه انداخته بود بسته شود.

از سویی او در انتخابات دور قبل نسبت به ماجرای حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی موضع‌گیری تندی را نسبت به ایران مطرح کرد و این رویداد را «زنگ خطری برای غرب» در ارتباط با ایران خواند. او بر همین اساس خواستار تحریم بیشتر ایران و شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی شد.

سوناک همچنین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها که به دلیل تعلل دولت جو بایدن در گرفتن تصمیم سیاسی برای بازگشت به برجام متوقف شده است ادعا کرد: یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، تهدیدی برای موجودیت متحد ما، اسرائیل است و با توان موشکی بالستیک در واقع کل اروپا را به خطر می‌اندازد. این سیاستمدار انگلیسی همچنین خواستار «یک توافق جدید و سخت‌گیرانه‌تر» با ایران شده است.

با این حال استفن بل، تحلیل‌گر مسائل سیاسی انگلیس معتقد است که سیاست انگلیس در دوران نخست وزیری سوناک تغییری نخواهد کرد؛ سوناک شناخت زیادی را نسبت ایران ندارد و به نظرم سیاست دولت انگلیس در قبال ایران تغییری نکند.

وی افزود که به اعتقاد او، دولت سوناک روی همسویی باسیاست‌های واشنگتن بیش از اتحادیه اروپا تمرکز خواهد کرد.

اخبارسیاسی
علیرضا خمسه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی