اقدام فوری برای نجات ستاره پرسپولیسی / طارمی در مسیر ایران!

به گزارش ساناپرس، روزنامه پرتغال نوشت که مدیران پورتو تلاش خود را برای تمدید قرارداد طارمی آغاز کرده‌اند. درخشش مهدی طارمی در لباس پورتو همچنان ادامه دارد. مهاجم ایرانی سومین فصل حضورش در دراگائو را تجربه می کند و با وجود رسیدن به ۳۰ سالگی، اما همچنان به عنوان یک گلزن قهار و البته پاسوری حرفه ای برای تیمش موثر بازی می کند.

طارمی در سال ۲۰۲۰ از ریو آوه به پورتو پیوست و قرارداد او در سال ۲۰۲۴ به اتمام می رسد. حالا روزنامه اوجوگو، معروف ترین روزنامه ورزشی پرتغال، تیتر و تصویر شماره یک خود را به طارمی اختصاص داده و نوشته است که پورتو برای نجات مهاجم ایرانی از دست باشگاه های خواهان او که به کوسه‌ها تشبیه شده، به دنبال تمدید قرارداد اوست.

مهاجم در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و مدیریت پورتو می خواهد آن را تمدید کند. مهدی ۲ گل با تاج و تخت پارس در لیگ قهرمانان فاصله دارد، بازی فردا در بروژ می تواند تاج بهترین بازی انفرادی لیگ قهرمانان اروپا از نظر گلزنی را روی سر او قرار دهد.

در ۷ اکتبر، زمانی که باشگاه پورتو تمدید قرارداد په‌په، اوانیلسون، ژائو مانو و زیدو را رسمی کرد، پینتو داکوستا (مالک پورتو) تمایل خود را برای تمدید با تمام بازیکنانی که مربی آنها را مهم می‌داند، ابراز کرد. رئیس اژدها گفت: «من واقعاً امیدوارم که به زودی اخبار بیشتری ارائه شود.» از این نظر، O JOGO دریافت که یکی از آرزوهای ریاست باشگاه، تمدید قرارداد مهدی طارمی است گخ یکی از مهره های کلیدی تیم تحت هدایت سرجیو کونسیسائو به شمار می آید.

قرارداد این مهاجم که در تابستان ۲۰۲۰ از ریو آوه به خدمت گرفته شد، طولی نکشید تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد. او در اولین فصل حضورش در ۴۸ بازی، ۲۳ گل به ثمر رساند. در دومین فصل، او تعداد گل هایش را بالا برد و در همین تعداد بازی، آمار گلزنی او به ۲۶ گل رسید.

اما همگان خیلی زود متوجه شدند که برتری مهدی، فراتر از ضربات دقیق او خواهد بود. در بخش پاس گل، بازیکن شماره ۹ استعدادش را نشان می دهد: ۳۴ پاس در ۱۰۰ دیدار آبی و سفید (بدون در نظر گرفتن پنالتی های گرفته شده).

در این فصل، تعداد کل تأثیر مستقیم او در گل ها عدد پانزده را نشان می دهد (۹ گل و ۶ پاس گل) که این آمار حتی از تعداد بازی های انجام شده (۱۴) او برای پورتو بیشتر است.

داده ها، به طور کامل گویای نقش طارمی در موفقیت پورتو است که این باشگاه می خواهد پاداش آن را بپردازد، اما در این راه آنها تنها نیستند. طارمی با وجود ۳۰ سال سن، به عنوان یک هدف مطلوب در اروپا شناخته می شود، بنابراین اژدها به دنبال راهی برای حفظ موقعیت باشگاه در بازار است.

در حال حاضر، تمرکز طارمی روی کمک به پورتو برای رسیدن به اهدافش است که یکی از آنها در دیدار فردا و در دور پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا است. در صورتی که او بتواند دروازه بروژ را باز می کند، می تواند به عنوان یک قهرمان ملی در کشورش نیز انتخاب شود و به یک رکورد تاریخی دست یابد.

مهدی با پنج گل در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بالاتر از علی دایی (۳ گل – بازنشسته شده است) قرار دارد و در صورت گلزنی برابر بروژ، قادر خواهد بود تا به همراه آزمون از لورکوزن، بر تحت سلطنت بنشیند. با توجه به مصدومیت هموطن او در بایر، شانس رسیدن به سردار یا حتی پیشی گرفتن از او، در اختیار طارمی خواهد بود.

طارمی نیز تنها به گلزنی نیاز دارد تا بهترین کمپین انفرادی در رقابت های میلیونی را امضا کند. این مهاجم با ۲ گل در دیدار برابر لورکوزن، با بهترین رکورد یعنی در این رقابت ها، یعنی ۲ گل زده در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ برابری کرد. در دیدار رفت که با شکست چهار بر صفر پورتو همراه شد، طارمی به دلیل محرومیت غایب بود.

این فصل نیز مانند فصل قبل، اوانیلسون بیشترین شریک طارمی در خط حمله پورتو بوده است. با این حال، اگر ایرانی از قبل می داند گلزنی در لیگ قهرمانان چگونه است (تجربه گلزنی در این پیکارها را دارد)، اما نمی توان این را در مورد بازیکن برزیلی گفت چرا که او همچنان به دنبال اولین گل خود در رقابت های اروپایی است.

اخبارورزش
پربازدیدطارمی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی