مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان به رتبه‌ بندی معلمان اختصاص یافت

به گزارش ساناپرس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرای رتبه بندی معلمان مبلغ 35 هزار میلیاردی اختصاص می یابد.

محمدخلیل عسکری در جمع مدیران مدارس شهرستان کوار گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در دوسال اخیر، پروژه مهر در سال تحصیلی جاری یک اقدام ارزشمند جهادی بود که معلمان به خوبی از عهده آن برآمدند.

او بر اهمیت حفظ جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های موجود در سند تحول حفظ شأن و جایگاه معلم است زیرا اگر معلم خوب دیده شود جامعه می‌تواند به سمت رستگاری گام بردارد.

عسکری با بیان اینکه اگر همه بخش‌های جامعه به معلم توجه کند اثر این توجه در جامعه آشکار می‌شود، گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی یکی از برنامه‌های دولت‌های اخیر بوده است اما علی‌رغم اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ قانون آن نوشته شده بود، عملی نشد.

او گفت: سال ۹۹ مجلس آن را از دولت مطالبه کرد اما دولت دوازدهم لایحه‌ای بسیار ضعیف ارائه کرد و بودجه بسیار ناچیزی برای آن پیش‌بینی کرده بود لذا این موضوع به دولت جدید کشیده شد و دولت مردمی سیزدهم در این قضیه کنار مجلس ایستاد و در نهایت با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان این طرح تصویب و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

عسکری با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا نظام رتبه‌بندی شامل همه معلمان شود، گفت: این دولت علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها نسبت به معلمان توجه ویژه‌ای دارد و در طول یک سال مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی اختصاص داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای تقویت روحیه خانواده محوری تلاش ما این است همه معلمان به ویژه بانوان در نزدیک‌ترین محل زندگیشان مشغول به کار شوند.

او همچنین گفت: در راستای تقویت خانواده محوری بحث نقل و انتقالات را تسهیل کردیم و امسال بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر معلم متقاضی نقل و انتقال را منتقل کردیم.

عسکری با بیان اینکه متأسفانه رقم قابل توجهی از معلمان شاغل در شهرستان کوار غیربومی هستند، ادامه داد: دقت خواهد شد تا جذب نیروهای جدید در این شهرستان از بومیان باشد تا معضل انتقالی کمتری داشته باشد.

او در ادامه با تصریح اینکه ۱۱۹ میلیاردتومان سرانه به حساب مدارس واریز کردیم اما همچنان در بحث پرداخت قبوض خدماتی، مدارس با مشکل روبه‌رو است، گفت: مدیران مدارس آئین‌نامه اجرایی مدارس را مطالعه کنند زیرا مسئولیت معلم و دانش‌آموز بر عهده مدیران است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که از عوامل موثر تربیت استفاده کند لذا مدیران مدارس در اجرای برنامه ها از افراط و تفریط خودداری کنند، افزود: مدیران مدارس با دانش‌آموزان سخن بگویند و با انبساط خاطر با دانش‌آموزان رفتار کنند.

عسکری با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند بر تقویت اردوهای دانش آموزی تأکید کرد و گفت: مدیران سعی کنند دانش‌آموزان را به اردو ببرند و در راستای آشنایی دانش‌آموزان با هویت ملی و همچنین دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اردوها باید توسعه یابد.

او تأکید کرد: مدیران مدارس بر ارتباط با خانواده اهتمام ورزند دانش‌آموزان امانت الهی هستند لذا به تعبیر رهبر انقلاب، هنگام فراغت از تحصیل باید ارزش افزوده داشته باشند.

عسکری بر تکریم دختران تأکید و خطاب به مدیران گفت: شما مدیران توجه به نماز را در دستور کار قرار دهید و دانش‌آموزان را به مشارکت در این فریضه الهی تشویق کنید.

اخبارجامعه
معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی