تعیین تکلیف وضعیت رتبه‌بندی نیروهای مهرآفرین / تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی + جزئیات

به گزارش ساناپرس؛ صادق ستاری فرد درباره تعیین تکلیف وضعیت رتبه‌بندی نیروهای مهرآفرین اظهار کرد: در مصوبه و لایحه‌ای که دولت به مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان ارائه کرد این نکته هم گنجانده شده که مهرآفرینان بتوانند بدون انجام آزمون مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند.

وی افزود: اگر این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد و ابلاغ شود، وزارت آموزش و پرورش هم اقدامات متناسب را اعمال خواهد کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر این مصوبه در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، آموزش و پرورش مکلف است که براساس تکلیف سازمان اداری و استخدامی مبنی بر برگزاری آزمون، اقدام کند.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بودند که ۷۰ هزار نیروی طرح مهرآفرین بعد از برگزاری آزمون می‌توانند از مزایای طرح رتبه بندی معلمان بهره‌مند شوند و قرار بود براساس تکلیف سازمان امور اداری و استخدامی این آزمون در روز ۲۲ مهر برگزار شود اما اکنون اعلام شده که تعیین تکلیف این نیروها در موضوع رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

این آیین نامه پس از رفع ایرادهای وارده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در پانزدهم مرداد امسال نهایی شد.

وزیر آموزش‌ و پرورش در بیست و دوم مرداد اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند فرایندهای لازم را انجام دهند، اما از ۲۶ مرداد سامانه به‌ صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، نزدیک به ۸۱۰ هزار نفر از معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در بیست و نهم مرداد به ایرنا گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.

اخبارجامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی