تولید انبوه دستگاه ایرانی کنترل پارامترهای گاز اکسیژن بیمارستانی

به گزارش روز شنبه ایرنا از این شرکت دانش بنیان، فائزه خطیبی مدیرعامل این شرکت درباره این محصول توضیح داد: این شرکت در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با هدف طراحی، تولید و توسعه تجهیزات پزشکی آغاز کرد. ما با تجربه و سابقه ۲۰ ساله در زمینه تجهیزات پزشکی و الکترونیک موفق به ساخت اولین دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی شدیم و توانستیم پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی این محصول را وارد بازار کنیم.

وی افزود: دستگاه Oxynet یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که امکان پایش از راه دور مقادیر پر فشار، خلوص و فلوی اکسیژن از طریق پیامک و اینترنت را فراهم می‌کند. همچنین در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، دستگاه پیامک هشداری را به شماره‌های ثبت شده ارسال می‌کند.

خطیبی ادامه داد: در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه تعریف شده، فرمان‌های کنترلی به خروجی‌های دستگاه ارسال شده که منجر به باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در مسیر لوله‌های اصلی و پشتیبان اکسیژن می‌شود، این محصول در مدیریت مصرف گاز اکسیژن و جلوگیری از افت فشار و خلوص اکسیژن به خصوص در شرایط سخت کرونا تاثیر بسزایی داشته است.

وی بازار هدف این محصول را بیمارستان‌ها معرفی کرد و گفت: با توجه به حیاتی بودن گاز اکسیژن و اینکه در زمان نیاز، اکسیژن از هر دارویی موثرتر و ضروری‌تر است، پایش پارامترهای این گاز و اقدام فوری در جهت رفع افت‌های به وجود آمده در فشار و خلوص آن، تمامی بیمارستان‌ها و به طور کلی هر مرکزی که به طور متمرکز از گاز اکسیژن با اهداف درمانی استفاده می‌کند، بازار هدف دستگاه OXYNET تولیدی این شرکت هستند.

خطیبی در ارتباط با میزان رقابت و برابری محصول تولیدی شرکت با سایر محصولات بازار گفت: در حال حاضر محصول دیگری که دارای قابلیت‌های دستگاه  OXYNET باشد در بازار کشور وجود ندارد و در صورت شناخته شدن مزایای این دستگاه، با توجه به بازگشت هزینه خرید دستگاه از محل صرفه جویی به وجود آمده در مصرف اکسیژن در مدت زمان بسیار کوتاه، بازار بسیار خوبی برای آن می‌توان متصور بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی