ایده‌های نوآورانه سلول درمانی و ژن درمانی در مدرسه تابستانی رویان

انسیه حاجی زاده دبیر علمی دوازدهمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا و با اشاره به اینکه مدرسه پژوهشگاه رویان از ۱۲ سال پیش طراحی و راه اندازی شده است، گفت: این مدرسه هر سال با یک موضوع مشخص و طی چند روز با حضور سخنرانان داخلی و خارجی برگزار می شود. امسال نیز از امروز دوم تا پنجم مردادماه این مدرسه آغاز به کار می کند.

وی افزود: موضوع مدرسه امسال، پرداختن به مبحث محصولات پیشرفته سلولی با رویکرد «کاربرد علوم زیستی» است.

مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی پژوهشگاه رویان ادامه داد: منظور از محصولات پیشرفته سلولی، سلول درمانی، مهندسی بافت و ژن درمانی است. مخاطبان این مدرسه نیز تمام دانشجویان رشته های مختلف، اساتید، مدیران بخش های مختلف، شرکت های صنعتی و سرمایه گذاران هستند که در این حوزه فعالیت دارند.  

حاجی زاده با بیان اینکه در این مدرسه علاوه بر سخنرانان داخلی و خارجی، کارگاه های عملی هم خواهیم داشت، تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونا صفر تا صد این برنامه به صورت آنلاین انجام می شود و کارگاه های عملی نیز به صورت پخش فیلم خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این مدرسه هم شرکت کنندگان داخلی هم خارجی حضور دارند و از آنجایی شرکت کنندگان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، می توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند. در واقع این مدرسه کمک می کند تا دانشجویان با اساتید و دانشجویان خارجی نیز ارتباط برقرار کنند. این شبکه ارتباطات برای دانشجویان این حوزه بسیار کمک کننده خواهد بود. همچنین فرصتی است تا آنها در تابستان که در حال استراحت هستند، در حوزه مورد علاقه شان کسب مهارت کنند.

حاجی زاده درباره نحوه برگزاری این مدرسه برای دانش آموزان نیز توضیح داد: در حوزه دانش آموزانی، دانش آموزان رشته های مختلف از کلاس ششم به بعد امکان شرکت در این مدرسه را دارند. همچنین تمام مباحث به صورت پایه ای و به زبان فارسی ارائه می شود که برای آنها قابل فهم باشد و در ادامه علاقه مندی شان در این حوزه کشف می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات جالب در روز پایانی این مدرسه برنامه ایده شو خواهد بود، تصریح کرد: این یک رویداد جدید است که در این بخش آن، دانشجویان و دانش آموزان شرکت کننده در مدرسه تابستانی می توانند ایده های مربوط به محصولات فناورانه و نوآورانه خود را در زمینه سلول درمانی و ژن درمانی مطرح کنند و به صورت مستقیم با سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در این حوزه ارتباط گرفته و ایده هایشان را در صورت تمایل این افراد و حمایت آنها به مرحله اجرا برسانند.

دبیر علمی دوازدهمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: امسال علاوه بر دانشجویان، از سرمایه گذاران و شتاب دهنده های بخش خصوصی و دولتی نیز دعوت شده تا خودشان با افراد صاحب ایده مستقیم ارتباط بگیرند. ضمن اینکه طرح های منتخب را وارد فضای کسب و کار کرده و به تجاری شدن ایده ها کمک کنند.

حاجی زاده اضافه کرد: همچنین این مدرسه به تشویق دانشجویان صاحب ایده کمک می کند که خلاقیت هایشان کشف و مهارت هایشان افزایش یابد. در بخش دیگر نیز تلاش می کنیم تا علاوه بر داوری علمی در بخش ایده شو، اصول کسب و کار در این حیطه را به دانشجویان آموزش دهیم تا هم نقاط ضعف و قوت شان را بشناسند و هم در حضور سرمایه گذاران ایده هایشان را مطرح کنند.

دبیر علمی دوازدهمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان بیان کرد: در پایان نیز گواهی به نام شرکت کننده صادر می شود و گواهی معرفی آنها به سرمایه گذاران از پژوهشگاه رویان داده خواهد شد.

دانشجویان و دانش آموزان با مراجعه به سایت پژوهشگاه رویان و بخش آموزش می توانند در این مدرسه تابستانی شرکت کنند. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی