نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا ۱۱ مردادماه اعلام می‌شود

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا دوشنبه آینده ۱۱ مردادماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: بعد از اعلام نتیجه اولیه و مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون، همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: سامانه انتخاب رشته مجازی هم در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد و داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته خود از این سامانه بهره مند شوند.

 کنکور سراسری ۱۴۰۰ روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه امسال با رقابت بیش از یک میلیون و ۱۹۴ هزار داوطلب برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بعد از برگزاری کنکور ۱۴۰۰ تعداد زیادی از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی نسبت به سختی سوال های درس ریاضی این آزمون به سازمان سنجش اعتراض کردند.

همچنین ۲۵ نفر از مولفان کتاب درسی، بررسی مشروح سوالات درس ریاضی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را منتشر کردند که براساس آن اعلام کردند که ۴۰ درصد سوالات گروه علوم ریاضی، ۴۴ درصد سوالات گروه علوم تجربی و ۳۰ درصد سوالات گروه علوم انسانی اشتباه، خارج از محتوا و اهداف کتاب درسی بوده است.

در این زمینه، ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرده بود که نتیجه بررسی سوال های سختی که آموزش و پرورش نسبت به آن اعتراض دارد، در نتیجه اولیه کنکور با تاثیر مثبت اعمال یا حذف می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی