واریزی جدید به حساب معلمان از امشب؟ / آخرین جزئیات از رتبه بندی معلمان

به گزارش ساناپرس؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز گفته است: می‌خواهیم ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان را رتبه‌بندی کنیم و کار قدری سنگین است، در جلسه اخیر تصمیم گرفته شد بخشی از کار انجام شود و بخش دیگر به ماه‌های بعد برود البته هرچه زودتر انجام شود، بهتر است.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این گفته بود: بیش از ۸۴۰ هزار فرهنگی در سامانه رتبه‌بندی اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، احتمالاً تعدادی از احکام را در مهرماه صادر کنیم، اگر سرعت کار همکاران در بارگذاری مدارک بالا برود ما هم در ستاد سرعت کار را بالاتر می‌بریم.

رتبه‌بندی ۴۶۱ هزار معلم طرح مهرآفرین نیز پس از شرکت در آزمون مربوطه انجام خواهد شد.

همچنین مقرر شده است برای افراد جامانده از بازه زمانی اول بارگذاری مدارک رتبه‌بندی، فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین‌نامه (مهرآفرین و…) از تاریخ ۲۵ مهر تا ۱۳ آبان ۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌ بندی معلمان به اتمام رسیده است، اما فرصت دیگری برای کسانی که به دلایل موجه موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم خواهد شد.

آن‌گونه که وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرده است، مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌ بندی معلمان به اتمام رسیده است، اما فرصت دیگری برای کسانی که به دلایل موجه موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم خواهد شد.

سامانه رتبه‌بندی معلمان از روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد، به صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر ‌اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریور نسبت به بارگذاری مدارک خواسته‌شده اقدام کردند. مهلت بارگذاری مدارک از آن زمان تاکنون چند مرتبه تمدید شد، اما ورود اطلاعات از سوی معلمان هنوز تکمیل نشده است.

وزیر آموزش و پرورش، ۳۱ شهریور درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان و بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌ بندی گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چند بار از ما مهلت خواستند.

اول مهر، مهلت تمام می‌شود، اما اگر افرادی جا مانده باشند و دلیل هم داشته باشند، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ماهانه یک میلیون به حساب آنان واریز می شود و پس از آن با معلمان تسویه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر از واریز ماهانه یک میلیون تومان علی الحساب به حساب معلمان داد. آن طور که مسعود میرکاظمی می گوید این پرداختی بابت رتبه بندی معلمان است.

بر اساس اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه می‌شود.

به گزارش اکو ایران,امروز نیز وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد تا کنون ۸۴۰ هزار معلم ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک را در سامانه رتبه‌بندی انجام داده‌اند.

یوسف نوری گفت: هنوز تعدادی ثبت اطلاعات نکرده‌اند، اما قرار شد از فردا گروهی که بارگذاری انجام داده‌اند وارد مرحله بعدی شوند. احتمالاً تعدادی از احکام را در مهرماه بزنیم.

بحث رتبه بندی معلمان طی حدود ۱۲ سال گذشته در دولت های مختلف مطرح بود اما هیچ گاه نهایی نشد. مجلس یازدهم از سال گذشته این مهم را در دستور کار قرار داد و در نهایت این بحث تبدیل به قانون شد.

آن طور که محمدباقر قالیباف در فروردین ماه سال جاری اعلام کرد قانون رتبه بندی معلمان از نیمه دوم سال جاری در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت. حال با توجه به ورود به نیمه دوم امسال سیاست گذار کلان به دنبال این است تا تکلیف محول شده را به انجام برساند. با تجه به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر آموزش و پروش این مهم را باید تمام شده تلقی کرد هر چند که هماهنگی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط حرف اول را می زند

یوسف نوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: از اول سال آینده تقویمی، به صورت استحقاقی هر فرد در هر رتبه وارد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش منابع اختصاص یافته برای رتبه‌بندی معلمان را ۳۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این منابع در ۱۸ ماه میان مشمولان توزیع می‌شود.

یوسف نوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: از اول سال آینده تقویمی، به صورت استحقاقی هر فرد در هر رتبه وارد می‌شود.

این روزها با پرداخت علی‌الحساب رتبه‌بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در اجرای این قانون مُصر است.

احکام اعضای هیأت ممیزه هم اواخر خرداد امسال از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شد و احکام اعضای هیأت‌های ممیزه استانی و رؤسای هیأت‌های ممیزه شهرستان، منطقه، ناحیه توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان و احکام اعضای هیأت ممیزه شهرستان، منطقه و ناحیه توسط مدیر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان منطقه و ناحیه صادر شده است.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی هم در حال آماده‌سازی شرایط برای فعالیت ارزیابان حرفه‌ای است. وزارت آموزش و پرورش هم سایت rtb.medu.ir را معرفی کرده است تا معلمان به بارگذاری مستندات خود اقدام کنند.

عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، بخشنامه رتبه بندی معلمان را ابلاغ شد.

اخباراقتصاد
پربازدیدحقوق
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی