وینگر تکنیکی آبی پوش می‌شود؟

به گزارش ساناپرس؛ آبی‌های لندن برای جذب یک وینگر شش دانگ در تابستان آینده، ستاره درخشان باشگاه آث میلان را درنظر گرفتند. لیائو در فصل جاری درخشش قابل توجهی داشته و در رادار چندین تیم مطرح در اروپا قرار دارد.

جدایی توماس توخل و آمدن گراهام پاتر، تاثیر خوبی روی نتایج چلسی داشته است. پاتر تاکنون، شکستی را همراه با چلسی تجربه نکرده و تیم او در ۵ بازی گذشته نیز کلین شیت داشته است. چلسی شنبه شب در دیداری حساس به مصاف منچستریونایتد می رود. شاگردان پاتر در صورت کسب پیروزی، با منچسترسیتی و تاتنهام هم امتیاز شده و به چهار امتیازی آرسنال در صدرجدول می رسند.

کپا-و-پاتر

    دروازه بان اسپانیایی سرانجام احیا شد

    فارغ از بحث نتیجه گیری و موقعیت جدولی، آبی‌های پایتخت کماکان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. از درون دروازه تا نوک خط حمله، ضعف ها و نیازهای ملموسی وجود دارد. در سال ۲۰۱۸ کپا آریزابالاگا با مبلغی رکورد شکن، به چلسی پیوست. دروازه بان جوان و بااستعداد اسپانیایی برای پر کردن جای خالی تیبو کورتوا، آبی پوش شد اما عملکرد او به حدی ضعیف بود که کادر فنی و مدیران وقت چلسی از او ناامید شدند. درنهایت نیز ادوارد مندی با نظر مستقیم پیتر چک به تیم فرانک لمپارد اضافه شد. نمایش های خوب مندی، به کسب افتخاراتی نظیر قهرمانی اروپا کمک شایانی کرد.

    همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه تا شروع فصل جدید که دروازه بان سنگالی با افتی محسوس مواجه شد. پس از اخراج توخل، گراهام پاتر سکان هدایت چلسی را برعهده گرفت. پاتر به کپا میدان داد و گلر اسپانیایی نیز جواب اعتماد مربی را به خوبی داد. کپا در بازی های گذشته، عملا به فرشته نجات پاتر تبدیل شده و عملکرد خیره کننده ای داشته است. اما اینکه روزهای درخشان این دروازه بان تا کجا ادامه خواهد داشت را کسی نمی داند. با توجه به فیزیک نسبتا نامناسب کپا، عده‌ای هنوز هم او را دروازه بانی مطمئن برای لیگ برتر انگلستان نمی‌دانند. از سوی دیگر ادوارد مندی نیز نقایص فراوانی دارد. احتمالا در تابستان شاهد تغییرات و جابه جایی هایی در این پست باشیم.

    زیاش-و-پولیسیک

    معضل بزرگ چلسی در یک پست

    یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعلی چلسی، مربوط به پست بال راست و چپ می شود. جایی که چلسی فقط سه بازیکن تخصصی در آن جا دارد. حکیم زیاش مراکشی از روز اول حضور در لندن تا به امروز، نوسانات زیادی داشته است. درکنار مصدومیت های پرتعدادش، او به هیچ وجه آن بازیکن تاثیرگذار در آژاکس نیست. نه لمپارد و نه توخل، موفق به بازی گیری مناسب از حکیم نشدند. اخلاق و رفتار خاص او در مواجهه با سرمربیان مختلف نیز از جمله نکات منفی در خصوص او به شمار می رود. با نگاهی به آمار گل ها و پاس گل های او در دو فصل اخیر، متوجه ناکامی او در چلسی می شویم. دیگر وینگر ناموفق چلسی، کریستین پولیسیک آمریکایی است. کاپیتان آمریکای چلاسی نیز داستانی مشابه زیاش دارد. نمایش های پرنوسان او و همچنین آسیب دیدگی های پرشمار، صدای طرفداران چلسی را درآورده است. ضمن اینکه مصاحبه ها و نارضایتی های گاه و بی گاه پولیسیک، کام دوست داران این باشگاه را تلخ تر کرده است. تنها وینگر قابل اتکای چلسی در این روزها، رحیم استرلیگ به حساب می آید. او شروع خوبی در چلسی داشت و تاثیرگذار بازی می کرد. گل ها و پاس گل های او در هفته های نخست، گواه این مطلب است. البته وینگر انگلیسی چلسی در دیدارهای اخیر این تیم خیلی موفق نبوده و اثرگذاری او کم شده است.

    رافا-لیائو

    رونمایی  از جدی‌ترین گزینه آبی‌ها

    با این اوصاف، تاد بولی قصد دارد تا ترتیب یک انتقال بزرگ را در تابستان بدهد. مهم‌ترین گزینه مدیریت باشگاه چلسی برای این امر، رافائل لیائو ستاره درخشان آث میلان است. عملکرد لیائو در میلان، به اندازه‌ای چشمگیر بوده که چندین تیم بزرگ اروپایی در پی جذب او هستند. پائولو مالدینی در خصوص بحث ماندگاری لیائو در میلان، بارها اعلام کرده که باشگاه قصد تمدید قرارداد او را دارد. نهایی نشدن این مسئله تا به امروز، می تواند نشان از عدم تمایل ستاره روسونری به تمدید باشد. لیائو در این فصل نیز، موثرترین مهره تیم پیولی است و طبیعتا جذب چنین بازیکنی، برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود. لیائو در دو بازی رفت و برگشت با چلسی در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز در مقابل چشمان پاتر، عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت. تگ قیمتی بالای لیائو یکی از موانع خرید او محسوب می شود. اما اطرافیان تاد بولی از اراده جدی او برای تقویت هرچه بیشتر چلسی در تابستان ۲۰۲۳ خبر داده‌اند. بولی و سایر همکاران او در باشگاه، تصمیم بر ساخت تیمی قدرتمتد و پرستاره را در آینده نزدیک دارند. تیمی که توان رقابت نزدیک با منچسترسیتی و لیورپول را داشته باشد و باردیگر بر بام فوتبال اروپا بایستد.

    اخبارورزش
    چلسی
     

    آخرین اخبار

    برچسب‌های پربازدید

     

    وبگردی