تصمیم شبانه دولت برای معلمان / حقوق ها به این ترتیب افزایش یافت! / تعداد معلمان مشمول قانون رتبه بندی

به گزارش ساناپرس؛ تصمیم شبانه دولت برای معلمان / حقوق ها به این ترتیب افزایش یافت! / تعداد معلمان مشمول قانون رتبه بندی وزیر آموزش و پرورش گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌ بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد.

براساس آخرین اظهارات وزیر آموزش و پرورش، در راستای رتبه بندی معلمان مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط به حقوق این افراد اضافه می‌ شود.

دیروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» بازدید داشت.

در این بازدید موضوع رتبه بندی معلمان مطرح شد که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد و یک رفاهی در سال جاری در روز معلم به معلمان پرداخت‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که اگر بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز مدارس دولتی تقسیم نماییم، هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز پرداخت می‌کند بالغ و ۱۳ میلیون تومان خواهد شد. میانگین حقوق همکاران فرهنگی بر اساس آخرین دریافتی که از خزانه داشته‌ایم، هفت میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشت.

این در حالیست که در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس از تعلل سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرده است. نماینده مردم علی آباد در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ ماه مهر اظهار کرد: علی رغم تخصیص اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری، حدود یک سال و نیم است که فرهنگیان، کارکنان شرکت مخابرات و کارکنان اداری، پاداش دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شود.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحمت الله نوروزی افزود: باتوجه به اینکه ۲۰ میلیارد اعتبار برای هر حوزه انتخابیه دیده شده، اما مشخص نیست سازمان برنامه و بودجه چرا در زمینه تامین اعتبارات تعلل می کند.

تعداد معلمان مشمول قانون رتبه بندی

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: حدود ۲۶ هزار نفر معلم مشمول اعمال آخرین مدرک تحصیلی در احکام استخدامی هستند و مقرر شد پس از مکاتبات انجام شده، برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بهروز محبی نجم آبادی اظهار کرد: اعمال آخرین مدرک معلمان در قانون رتبه بندی وجود دارد و وقتی که مذاکرات شفاهی انجام می‌شد یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف این بخش را داده بود و آنجا اعلام کرد چون برای سایر ادارات اعمال آخرین مدرک تحصیلی وجود ندارد بایستی برای آموزش و پرورش هم وجود نداشته باشد.

اعمال آخرین مدرک باید در حکم ثبت شود و بعد امتیاز آن محاسبه شود و ما درخواست کردیم که دولت اعمال کند اما دولتی ها مردد بودند چرا که تعداد افرادی که شامل اعمال مدرک می شدند را نمی دانستند و در نهایت با پیگیری های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته معاون قوانین مجلس با دولت شاهد بی توجهی دولت بودیم، ما با دیوان محاسبات نامه نگاری انجام دادیم که دیوان هم از معاونت قوانین مجلس درخواست کرد تا نظر خود را اعلام کند و معاونت هم نظر خود را مبنی بر اینکه مذاکرات شفاهی ثبت آخرین مدرک در حکم است و سپس اعمال امتیاز آن در رتبه بندی خواهد بود اعلام نمود.

محبی نجم آبادی اظهار کرد: در نهایت این موضوع ادامه دار شد و بعضی ها فکر می کردند این تعداد ۵ هزار نفر است اما در نهایت آنچیزی که امروز اعلام شد حدود ۲۶ هزار نفر هستند که شرایط اعمال مدرک برای آنها در آموزش و پرورش مهیا است.

به هر حال مراحل اجرای رتبه بندی معلمان از ۲۶ ماه مرداد آغاز شد که قرار است ملاک افزایش حقوق از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شود، همچنین در این طرح ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان مشمول رتبه‌ بندی می‌شوند.

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدمعلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی