خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ / معوقات بازنشستگان کارگری یکجا واریز شود

به گزارش ساناپرس؛ پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری به ساعات پایانی نزدیک شده است؛ پرداخت مستمری مهر از بیستم براساس حروف الفبا آغاز شده است اما برخلاف آنچه بازنشستگان توقع داشتند پرداخت معوقات پنج ماهه‌ی نخست سایر سطوح در مهر آغاز نشد.

مدیران سازمان وعده دادند پرداخت معوقات از آبان کلید می‌خورد؛ اما مروتی (بازنشسته‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: هر سال از اردیبهشت یا نهایت خرداد پرداخت مستمری‌ها براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار آغاز می‌شد و در همان ماه‌های ابتدایی مابه‌التفاوت یکی دوماه اول سال به حساب بازنشستگان واریز می‌شد اما امسال خلاف رویه معمول تا ماه شش، پرداخت قانونی را معطل نگه داشتند.

او ادامه می‌دهد: انتظار داریم در آبان کل معوقات بازنشستگان را یکجا پرداخت کنند. پیشنهاد می‌دهیم سازمان برای گرفتن نود هزار میلیارد تومان طلب خود از دولت پافشاری کند. فکر نمی‌کنم یک‌هشتم یا یک‌نهم این پول بیشتر برای پرداخت کل معوقات بازنشستگان کارگری لازم باشد.

این بازنشسته در پایان تاکید می‌کند: قرار است از ماه آینده حقوق بازنشستگان دولت یک میلیون تومان زیاد شود برای ما هم فکری کنند و اولین کار این است که معوقات ما را یکجا بپردازند و بیست و پنج درصد متناسب‌سازی سال قبل را اجرایی کنند؛ سپس سراغ متناسب‌سازی جدید بروند.

اخباراقتصاد
بازنشستگان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی