حقوق رتبه‌بندی معلمان و اعضای هیات علمی تصویب شد/ این فرهنگیان 8 میلیون حداقل حقوقشان است؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح‌هایی در زمینه دریافتی اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق محروم و مسئله بالارفتن از سقف دریافتی، تصریح کرد: در آینده نزدیک با جلسات مختلف ضریب ۱.۸ حقوق اساتید نسبت به تهران حل می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزایش حقوق ومزایای مربوط به اجرای طرح رتبه بندی معلمان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این کمیسیون با کارکارشناسی شده تصویب شد.

علیرضا منادی سفیدان پیش ازظهر پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در شهرستان آمل افزود: در متناسب‎سازی حقوق اساتید وزارت علوم در آخرین جلسه کمیسیون با افزایش ۱۵ درصدی و برداشتن سقف اقدامات سازنده انجام شد همچنین برای کارکنان کل کشور افزایش یک میلیونی حقوق، ۵۰ درصد حق عائله‌مندی و ۱۰۰ درصد حق اولاد تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دریافتی بازنشستگان با افزایش پنج درصدی حقوق به همراه افزایش ۹۰۰ هزار تومان حقوق و ۲۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی انجام شد، افزود: برای وزارت بهداشت و درمان قانون عدالت آموزشی در مجلس بررسی و انجام شد و برای پزشکان عمومی و متخصصان در مناطق محروم به جای سه برابری خدمت این میزان به ۱.۷ برابر خدمت کاهش یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح‌هایی در زمینه دریافتی اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق محروم و مسئله بالارفتن از سقف دریافتی، تصریح کرد: در آینده نزدیک با جلسات مختلف ضریب ۱.۸ حقوق اساتید نسبت به تهران حل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات نگاه استراتژیک به آموزش داریم زیرا آموزش زنجیره تأمین یکپارچه دارد که از سن بدو تولد باید آغاز شود و تا سن ۶ سالگی و با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی انتزاع شده و به وزارت آموزش و پرورش محول شد.

وی افزود: همچنین سالیان زیاد مهدکودک‌ها از دست آموزش و پرورش خارج بود که خوشایند نبود ولی هم‌اکنون در این بین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش اقدام بزرگی انجام شد، ادامه داد: ۱۰۰ سال است که آموزش و پرورش به شکل نوین شکل گرفت ولی در این یک قرن تحول چندانی جز انقلاب اسلامی و تحلیل ناچیز در محتوا مشاهده نشد و فعالیت‌ها اندک بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان به شکل نومعلم و معلمان ۲۰ سال سابقه دارای تفاوت‌هایی باشند و رتبه رقابتی وجود نداشت، بیان کرد: در این زمینه پنج رتبه در نظر گرفته شد تا معلمان براساس تلاش، سابقه و افزایش کیفیت آموزش ارتقا داده شوند تا طی ۵ سال معلمان با بررسی ۱۳۰ شاخصه به ارتقا برسند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خروج معلمان از کارمندی و شامل شدن فصل جدید فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد: با خروج معلمان از فصل دهم، وضعیت حقوقی آنها رشد زیادی داشت.

وی با اشاره به افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید متناسب‌سازی و رتبه‌بندی، یادآور شد: دو هفته قبل اغتشاشات هر معلم حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب این مبلغ را دریافت کرد که در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه شد.

اخباراقتصاد
پربازدیدحقوق
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی