پیغام ساپینتو از تهران به فرهاد در دبی!

به گزارش ساناپرس، استقلال در سالیان اخیر سیاست جوان‌گرایی را در پیش گرفته و در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی، اعتقاد ویژه این سرمربی به استفاده از بازیکنان جوان باعث شد تا میانگین سنی آبی‌پوشان پایتخت کاهش محسوسی پیدا کند و جذب بازیکنان جوانی مثل علیرضا رضایی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی، عزیزبک آمانوف و سبحان خاقانی باعث شد تا استقلال جزو جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران شود.

آبی‌پوشان پایتخت، سومین تیم جوان لیگ بیست‌ودوم

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال سعی داشت تا به سیاست فرهاد مجیدی احترام بگذارد و آبی‌پوشان پایتخت در ادامه خرید بازیکنان زیر ۲۵ سال، با محمد محبی و مهدی قایدی به عنوان ۲ ستاره کلیدی به توافق رسیدند و همچنین محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر هم در نقل‌وانتقالات تابستانی به جمع بازیکنان استقلال اضافه شدند تا میانگین سنی استقلال برای لیگ بیست‌ودوم به عدد ۲۵.۸ سال برسد.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از پیکان و تراکتور، سومین تیم جوان لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌روند، اما وجه تمایز استقلال لیگ بیست‌ویکم و استقلال لیگ بیست‌ودوم، چگونگی استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب استقلال است. از میان بازیکنان فصل گذشته ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی به صورت چرخشی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت به کار گرفته می‌شوند و صالح حردانی هم به یک گزینه تعویض در فهرست استقلال تبدیل شده و سایر بازیکنان جوان فصل گذشته جایی در تفکرات سا پینتو ندارند. البته که از جمع نفرات فصل گذشته، امیرحسین حسین‌زاده هم لژیونر شده و به فوتبال بلژیک رفته است.

ساپینتو از میان ۴ بازیکن جوانی که در نقل‌وانتقالات تابستانی هم به فهرست تیمش اضافه شده‌اند، فقط از محمد محبی و مهدی قایدی در ترکیب تیمش استفاده می‌کند و محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر تا پایان هفته نهم حتی فرصت حضور در فهرست استقلال را هم هنوز به‌دست نیاورده‌اند تا سرنوشت این ۲ پدیده جوان در فهرست استقلال نامشخص باشد و احتمال جدایی قرضی‌شان در نیم‌فصل اتفاق محتملی به نظر می‌رسد.

ساپینتو در جستجویِ حسین‌زاده شماره ۲

فرهاد مجیدی که اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان داشت، فرصتی طلایی در اختیار امیرحسین حسین‌زاده قرار داد تا این پدیده ۲۰ ساله بتواند در ترکیب استقلال شکوفا شود. اتفاقی که رخ داد و عملکرد درخشان حسین‌زاده در ترکیب آبی‌ها هم منجر به قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم شد و هم توجه باشگاه‌های خارجی را به او جلب کرد تا پدیده جوان استقلال بعد از توافق با مدیران باشگاه شارلوا، راهی این باشگاه بلژیکی شود و در ۲۱ سالگی لژیونر شدن را تجربه کند.

علیرضا رضایی، محمدحسین زواری، امید حامدی‌فر و سبحان خاقانی ۴ بازیکن جوانی هستند که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در ترکیب استقلال را به‌دست نیاورده‌اند که البته خاقانی به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی قادر به همراهی آبی‌پوشان پایتخت نیست. عزیزبک آمانوف هم تنها حدود ۵ دقیقه فرصت حضور در ترکیب آبی‌ها را به‌دست آورده و امیرعلی صادقی هم در ۲ بازی مقابل سپاهان و نفت مسجدسلیمان جمعاً فرصتی ۵۰ دقیقه به عنوان یار جانشین داشته تا بتواند در ترکیب استقلال بدرخشد.

صادقی در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل عملکردی فوق‌العاده داشت، اما با وجود درخشش در بازی‌های پیش‌فصل، در جریان بازی‌های لیگ بیست‌ودوم هنوز مورد اعتماد سرمربی پرتغالی قرار نگرفته و نتوانسته فرصت زیادی برای درخشش در ترکیب استقلال به‌دست آورد. بازیکنان جوان استقلال امیدوارند با آغاز رقابت‌های جام حذفی و استفاده احتمالی ریکاردو سا پینتو از سیستم چرخشی بتوانند خود را به سرمربی پرتغالی اثبات کنند و در لیگ برتر هم فرصت بازی بیشتری به‌دست آورند.

اخبارورزش
پربازدیدساپینتو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی