زمان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان از زبان وزیر اقتصاد + جزئیات

به گزارش ساناپرس؛ سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره لایحه دولت به منظور افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت و دریافتی بازنشستگان که هم‌اکنون در مجلس است، گفت: منابع لازم در نظر گرفته شده تا منجر به کسری بودجه نشود.

وی افزود: امیدواریم با تصویب مجلس و با توجه به دوفوریتی بودن لایحه، در شورای نگهبان هم تأیید شود و در یکی دو هفته آینده اجرایی شود.

۷۰ هزار میلیارد تومان اصل بدهی دولت گذشته تسویه شد

خاندوزی همچنین گفت: اموال عمومی مردم دست مدیرانی قرار داشت که در یک حاشیه امن و یک حیاط خلوت تاریک مدیریت می‌کردند؛ زیان می‌ساختند و برای خودشان پاداش تعیین می‌کردند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم این تاریک‌خانه را به صورت کاملاً شفاف و شیشه‌ای برای همه مردم باز کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اسفناک خواندن وضعیت شرکت‌های دولتی گفت: یکی از نخستین گام‌های وزارت اقتصاد این بود که با شفاف کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، مدیران دولتی را پاسخگو کنیم.

خاندوزی با اشاره به نشست شب گذشته کمیسیون اقتصادی دولت گفت: مصوباتی در زمینه مالیات‌های مستقیم و مالیات بر مجموع درآمد در این کمیسیون به تصویب رسید که پس از تصویب در هیأت دولت، به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: هیأت دولت در جلسه امروز با طرح مجلس شورای اسلامی نیز موافقت کرد؛ وزیر اقتصاد را نماینده خود در صحن مجلس مصوب کرد.

خاندوزی درباره وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفت: این کار تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است و دولت هم در این زمینه مصوبه‌ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ۱۰ میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تأییدیه مجلس است و اگر ایرادی گرفته نشود برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی به وضعیت ۶ دهک اول درآمدی دیگر اشاره کرد و گفت: ۶ دهک اول درآمدی که در مصوبه مجلس است با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به ویژه بازنشستگان را بدهد این حوزه در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

خاندوزی تأکید کرد: پس از حل و فصل مسئله بازنشستگان، میزان باقی‌مانده در اختیار ۶ دهک قرار می‌گیرد. به محض آنکه ۹۰ هزار میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی اختصاص یابد در مورد باقی‌مانده سهام مصوبه خواهیم داد.

اخباراقتصاد
حقوق کارکنان دولت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی