خبر خوش نماینده مجلس / افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان

به گزارش ساناپرس؛ خبر خوش نماینده مجلس / افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان علیرضا منادی سفیدان صبح امروز در نشست تخصصی کمیسیون اعضای آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به میزبانی این شهرستان با موضوع بررسی مشکلات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: در متناسب‌سازی حقوق اساتید وزارت علوم در آخرین جلسه کمیسیون با افزایش ۱۵ درصدی و برداشتن سقف اقدامات سازنده انجام شد همچنین برای کارکنان کل کشور افزایش یک میلیونی حقوق، ۵۰ درصد حق عائله‌مندی و ۱۰۰ درصد حق اولاد تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دریافتی بازنشستگان با افزایش پنج درصدی حقوق به همراه افزایش ۹۰۰ هزار تومان حقوق و ۲۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی انجام شد،گفت: برای وزارت بهداشت و درمان قانون عدالت آموزشی در مجلس بررسی و انجام شد و برای پزشکان عمومی و متخصصان در مناطق محروم به جای سه برابری خدمت این میزان به ۱.۷ برابر خدمت کاهش یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح‌هایی در زمینه دریافتی اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق محروم و مسئله بالارفتن از سقف دریافتی، تصریح کرد: در آینده نزدیک با جلسات مختلف ضریب ۱.۸ حقوق اساتید نسبت به تهران حل می‌شود همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات نگاه استراتژیک به آموزش داریم، آموزش زنجیره تأمین یکپارچه دارد که از سن بدو تولد باید آغاز شود و تا سن ۶ سالگی با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی انتزاع شده و به وزارت آموزش و پرورش محول شد همچنین سالیان زیاد مهدکودک‌ها از دست آموزش و پرورش خارج بود که خوشایند نبود ولی هم‌اکنون در این بین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش اقدام بزرگی انجام شد، ادامه داد: ۱۰۰ سال است که آموزش و پرورش به شکل نوین شکل گرفت ولی در این یک قرن تحول چندانی جز انقلاب اسلامی و تحلیل ناچیز در محتوا مشاهده نشد و فعالیت‌ها اندک بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان به شکل نومعلم و معلمان ۲۰ سال سابقه دارای تفاوت‌هایی باشند و رتبه رقابتی وجود نداشت، بیان کرد: در این زمینه پنج رتبه در نظر گرفته شد تا معلمان براساس تلاش، سابقه و افزایش کیفیت آموزش ارتقا داده شوند تا طی ۵ سال معلمان با بررسی ۱۳۰ شاخصه به ارتقا برسند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خروج معلمان از کارمندی و شامل شدن فصل جدید فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد: با خروج معلمان از فصل دهم، وضعیت حقوقی آنها رشد زیادی داشت.

وی با اشاره به افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید متناسب‌سازی و رتبه‌بندی، یادآور شد: در ماه‌های پیش یک معلم حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب این مبلغ را دریافت کرد که در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه شد.

نماینده مجلس در خانه دولت، با اشاره به تعیین تکلیف ۷۰ هزار معلم در طرح مهرآفرین طی چند روز آینده ، بیان کرد: پس از یک قرن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تحول بزرگی را برای یک میلیون معلم کشور ایجاد شده است.

منادی با بیان اینکه خروجی آموزش و پرورش ورودی آموزش عالی است، گفت: همسان‌سازی اساتید از اقدامات بزرگ کمیسیون آموزش و تحقیقات برای دانشگاه‌ها است تا از خروج تعدادی اساتید به خارج جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری تلاش دانشجویان به محصول تبدیل شود، یادآور شد: در دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با نخبگان مباحث بسیار مهم مطرح شد همچنین در این زمینه مجلس با ایجاد قانون از سال ۱۳۸۹ فعال است.

منادی با اعلام اینکه تاکنون ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان با گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فعالیت دارند با توجه به اینکه کل بودجه یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که یک سوم بودجه کشور را فرزندان دانش‌مندان دانش‌بنیان کشور رقم زدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۰۰ هزار اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در جوار پهنه علمی دانشگاه شریف با میزان ۲ هزار میلیارد تومان فروش و ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال داشتند.

منادی گفت: با نشست با مسؤولان کشوری مشکل سربازی برای یک هزار و ۴۰۰ نخبه، استاد و دکترای تخصصی مشکل سربازی حل شده که افراد زیادی شرکت دانش‌بنیان با تولید محصول مشغول هستند.

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدحقوق معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی