تخصیص سهام عدالت جاماندگان بدون بازنشستگان و کارگران

به گزارش ساناپرس، موضوع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان چند وقتی است که دوباره داغ شده و آنطور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته، قرار است در مرحله اول چند گروه در اولویت دریافت این سهام قرار بگیرند.

آنطور که حسین قربانزاده درباره تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت گفته، قرار است افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب شوند.

در این بین نامی از بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران دیده نمی‌شود، گروهی که همواره دغدغه‌های معیشتی فراوانی داشته‌اند و بسیاری از آنها از حداقلی بگیر محسوب می‌شوند.

جواد اکبری عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی که در زمینه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تامین اجتماعی صورت گرفته، گفت: این پیگیری‌ها تاکنون نتیجه نداشته است.

اکبری با بیان اینکه طی سالیانی که از اجرای طرح سهام عدالت گذشته دیگر سهام عدالت به هیچ بازنشسته تامین اجتماعی داده نشده، خاطرنشان کرد: تمام بازنشستگان سال‌های اخیر از سهام عدالت محروم هستند و مشمول نشده اند.به گفته این فعال کارگری، از بین کارگران نیز تنها گروه‌های خاصی از کارگران ساختمانی و … مشمول دریافت سهام عدالت بودند و مابقی کارگران نیز اکنون سهام عدالت ندارند.

اکبری با اشاره به تعداد زیاد متقاضیان و جاماندگان و اینکه وضعیت معیشتی بخش عمده‌ای از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بگونه‌ای است که به سهام عدالت نیاز دارند، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم در برنامه‌هایی که برای جاماندگان در نظر گرفته می‌شود حتما کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گنجانده شوند.وی اظهار کرد: البته در این سال‌ها مکاتابت و پیگیری‌های فراوانی برای اختصاص سهام عدالت به کارگران و بازنشستگان انجام دادیم، اما فعلا به نتیجه نرسیده و باز هم پیگیری را ادامه خواهیم داد.

اخباراقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی