مقدار دقیق افزایش حقوق معلمان مشخص شد + جزئیات

به گزارش ساناپرس، براساس آخرین اظهارات وزیر آموزش و پرورش، در راستای رتبه بندی معلمان مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط به حقوق این افراد اضافه می‌ شود.

دیروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» بازدید داشت.

در این بازدید موضوع رتبه بندی معلمان مطرح شد که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد و یک رفاهی در سال جاری در روز معلم به معلمان پرداخت‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که اگر بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز مدارس دولتی تقسیم نماییم، هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز پرداخت می‌کند بالغ و ۱۳ میلیون تومان خواهد شد. میانگین حقوق همکاران فرهنگی بر اساس آخرین دریافتی که از خزانه داشته‌ایم، هفت میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشت.

این در حالیست که در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس از تعلل سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرده است. نماینده مردم علی آباد در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ ماه مهر اظهار کرد: علی رغم تخصیص اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری، حدود یک سال و نیم است که فرهنگیان، کارکنان شرکت مخابرات و کارکنان اداری، پاداش دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شود.

رحمت الله نوروزی افزود: باتوجه به اینکه ۲۰ میلیارد اعتبار برای هر حوزه انتخابیه دیده شده، اما مشخص نیست سازمان برنامه و بودجه چرا در زمینه تامین اعتبارات تعلل می کند.

اخباراقتصاد
رتبه بندی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی