تصویب ۶۵۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران /اجرای ۲۵ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش ساناپرس، یک فعال حوزه کار تعیین تکلیف مصوبه حق مسکن کارگران و عملیاتی کردن ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان در حال حاضر عنوان کرد و پیگیری و به نتیجه رساندن آن‌ها را از سرپرست وزارت کار خواستار شد.

فتح الله بیات، با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزو انتظارات جامعه کارگری است، بحث افزایش کمک هزینه مسکن کارگران است که معتقدم رقم ناچیزی است.

وی افزود: آقای زاهدی وفا در جایگاه سرپرست هم می‌تواند این مساله را در دولت پیگیری و برای تصویب هرچه سریع‌تر آن اقدام کند.

بیات درعین حال به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در حال حاضر، بحث متناسب‌سازی حقوق‌ها است و انتظار این است که با توجه به ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا، ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرا و این دغدغه نیز برطرف شود.

این فعال حوزه کار بیش از ۹۵ درصد قرارداد‌های کارگران را موقتی عنوان کرد و گفت: تبصره یک ماده ۷ قانون کار سال ۱۳۹۸ با تعیین سقف چهار سال تایید شد و به تصویب هیات وزیران رسید. در خصوص اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار هم دادنامه ۱۷۹ نیازمند اصلاح و ابطال است و وزارت کار باید آیین نامه آن را تدوین کند و لایحه‌اش را به مجلس بدهد تا از این طریق پیگیری شود.

بیات ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه امنیت شغلی کارگران پس از سه دهه حل و فصل شود.

اخباراقتصاد
پربازدیدحقوق
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی