استیکینگ بهترین روش کسب درآمد در بلاک چین با حداقل سرمایه

با افزایش روزافزون اطلاعات و علاقه مردم نسبت به کریپتوکارنسی و بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم به فکر کسب درآمد از این بازار پر نوسان هستند. استیکینگ، ماین کردن (استخراج ارز دیجیتال)، ترید کردن و شرکت در ایردراپ ها، از جمله متداول ترین روش های کسب درآمد در این بلاک چین است؛ که در میان آنها استیکینگ یکی از بهترین روش های کسب درآمد است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد.

در این نوشته از ابزار ترید، وب سایت تخصصی آموزش متاورس و ارز دیجیتال، قصد داریم ابتدا به بررسی مفهوم اینکه بلاک چین چیست بپردازیم و سپس به بررسی یکی از بهترین روش های کسب درآمد یعنی استیکینگ بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر با مفهوم بلاک چین چیست آشنایی ندارید و به کسب درآمد در کریپتو، با کمترین هزینه اولیه علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید.

بلاک چین چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده به مفهوم بلاک چین چیست بپردازیم باید بگوییم که بلاک چین یک نوع سیستم ثبت گزارش و اطلاعات است؛ اما تفاوت آن با دیگر سیستم ها این است که اطلاعات ذخیره شده روی سیستم، بین تمامی اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می شود. از لحاظ امنیت نیز باید بگوییم این سیستم، با کمک رمزنگاری و توزیع داده ها، تقریبا قابل حذف، دستکاری و هک شدن گزارش ها و اطلاعات نیست.

نخستین بار، مفهوم بلاک چین چیست با پیدایش بیت کوین به وجود آمد؛ این ارز دیجیتال بود که اولین بار این راهکار را برای ذخیره سازی اطلاعات مرتبط با دارایی کاربران انجام داد. حال که با مفهوم بلاک چین چیست، آشنا شدید، قصد داریم نحوه عملکرد بلاک چین را برای شما بیان کنیم.

بلاک چین چگونه کار می کند؟

بلاک چین ترکیبی از دو واژه بلاک Block و زنجیره Chain است. در واقعیت این سیستم زنجیره ای از بلوک ها است. بلاکچین شامل چندین بلاک به هم متصل شده است. 4 اتفاق برای اینکه یک بلاک به بلاک دیگر تبدیل شود، به شرح زیر است:

تراکنش

هر تراکنش (معامله ای) که در شبکه انجام می شود، یک بلاک جدید در بلاک چین ایجاد می کند.

تایید تراکنش

بعد از ثبت درخواست، ماینرهای شبکه مسئولیت تایید تراکنش را برعهده دارند. البته لازم به ذکر است که در ابتدا باید این اطلاعات توسط کامپیوترها وارد سیستم شود.

ذخیره معامله

بعد از تایید صحت تراکنش، مبلغ تراکنش شده و امضای دیجیتالی داخل بلاک ذخیره می شود.

اضافه شدن بلاک با استفاده از هش

در مرحله آخر، یک کد شناسایی خاص (هش) به بلاک اختصاص داده می شود؛ که در این صورت امکان هک و دستبرد این اطلاعات به حداقل می رسد.

استیکینگ Staking چیست؟

همان طور که در بلاک چین چیست گفتیم، برای تایید تراکنش ها، نیاز به ماینر است. ماینرها نیازمند منابع پردازشی و برق هستند؛ بنابراین انرژی بیشتری مصرف می کنند. استیکینگ ارز دیجیتال یکی از راهکارهای جایگزین فرایند استخراج بوده که در مقایسه با آن، نیازمند هیچ گونه انرژی مصرفی نیست.

در استیکینگ مانند ماین کردن، شما ارز دیجیتال بدست میاورید اما در این روش، شما نیاز به پرداخت هزینه هایی همچون ریگ ماینینگ ندارید.

زمانی که اقدام به استیک یک رمزارز می کنید، در حقیقت، تبدیل به یک نود در شبکه آن شده و به بررسی تراکنش ها و بلاک های جدید می پردازید؛ درست مانند همان کاری که دستگاه های ماینر انجام می دهند.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می شود یک ارز را استیک کرد؟ استیکینگ ارز دیجیتال یعنی با شما با خرید مقداری از یک ارز و نگهداری آن در یک کیف پول، اقدام به این کار کنید.

تفاوت استیک کردن با هولد کردن در چیست؟

شاید در نگاه اول مفهوم هولد کردن با استیکینگ مشابه هم باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این مفاهیم با هم فرق دارد. در استیکینگ دارایی های شما قفل شده و شما نمی توانید به صورت آزادانه از آن استفاده کنید. همچنین در هولد کردن شما جایزه ای دریافت نمی کنید و مقداری به کوین های شما اضافه نمی شود اما در استکینگ، شما می توانید با دریافت جایزه در قالب آن رمزارز، به ارز دیجیتال خود بیافزایید.

محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ

در ادامه لیستی از بهترین رمزارزهایی که مناسب برای استیک کردن است را برای شما فراهم کردیم. لازم به ذکر است، ارز دیجیتال اتریوم به عنوان دومین رمزارز برتر بازار، به تازگی به این لیست اضافه شده است.

  • اتریوم
  • کاردانو
  • استلار
  • ترون
  • نئو

جمع بندی

ما در این نوشته سعی کردیم شما را با مفهوم بلاک چین چیست آشنا کنیم و به بررسی استیکینگ، یکی از بهترین روش های کسب درآمد در کریپتوکارنسی پرداختیم. ابزار ترید ، یکی از بهترین و کامل ترین وب سایت های خبررسانی در خصوص ارز دیجیتال است.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر به دنیای متاورس و کریپتوکارنسی علاقه دارید، به ابزار ترید مراجعه کنید. همچنین در این وب سایت، جدیدترین اخبار در حوزه ارز دیجیتال برای اطلاعات شما، منتشر می شود.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی