خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان / افزایش حقوق بازنشستگان / واریزی به جاماندگان

به گزارش ساناپرس؛ اطلاعیه جدید درباره حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی با رد شایعات مربوط به عدم اعمال افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد: طبق وعده مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، مستمری شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار محاسبه شده و پرداخت شد. در ادامه جزئیات بیشتر در مورد حقوق بازنشستگان را می توانید مطالعه کنید.

میرهاشم موسوی گفت: در سازمان تامین اجتماعی پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را داریم که تلاش می‌کنیم این معوقات را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: با تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور و پیگیری معاون اول ریاست جمهوری، موانعی که برای افزایش حقوق سایر سطوح به ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وجود داشت، براساس مصوبه وزرای عضو هیأت‌امنای تأمین‌اجتماعی برداشته شد و حقوق شهریور ماه این عزیزان را با اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در مهرماه نیز حقوق بازنشستگان را به همین منوال و با اعمال افزایش پرداخت خواهیم کرد و پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را هم داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که ۵ ماه معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم و معوقات بازنشستگان از آبان ماه همراه با حقوق این عزیزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: دیروز هم جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی برگزار شد و از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که دستور موکد داشتند که پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی تسریع شود به نحوی که ما تعهداتمان را در اسرع وقت انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: افزایش حقوق انجام شده برای مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین‌اجتماعی هر ماه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید ایجاد می‌کند که سالیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و امیدواریم با این افزایش، رضایتمندی بازنشستگان را تامین کنیم.

موسوی افزود: برنامه‌ریزی ما این است که انشاءالله از آبان ماه واریز معوقات را داشته باشیم و رئیس‌جمهور نیز دستور دادند که رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی که مهمترین روش تأمین نقدینگی مورد نیاز خواهد بود، سرعت بگیرد. رئیس جمهور در ستاد هماهنگی اقتصادی روش‌هایی را دستور دادند که این روش‌ها باعث می‌شود که به سرعت به نقدینگی لازم برسیم و تعهداتمان را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشتر درباره بازنشستگان سایر سطوح توضیح داد: براساس مصوبه پیشین برای افزایش حقوق بازنشستگان، در بخش بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷.۴ درصد افزایش مصوب شده بود که این اعتبار نیز محاسبه و در فیش حقوقی مستمری حداقل‌بگیران لحاظ و تا کنون توسط سازمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به معوقات در این حوزه در سه ماه اول ۱۴۰۱ ادامه داد: این اعتبارات از اول سال تاکنون برای حداقل‌بگیران (یعنی ۵۷.۴ درصد) و نیز برای سایر سطوح (در مصوبه اول) تا سقف ۱۰ میلیون تومان یعنی ۱۰درصد افزایش پیش‌بینی شده بود.

موسوی با اشاره به اینکه برای حقوق بازنشستگان با سقف ۱۰ میلیون تومان به بالا نیز در سال جاری ۱۰ درصد به علاوه ۶۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود، اظهارداشت: این مبلغ برای بازنشستگان سایر سطوح یعنی تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق و ۱۰ میلیون به اضافه ۶۵۰ هزارتومان، در مصوبه جدید اصلاح شد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر بازنشستگان به غیر از حداقل‌بگیران، «سایر سطوح» قلمداد می‌شوند که برای این گروه ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حکم جدید تعیین شده است.

بازنشستگان سایر سطوح کارگری، شش ماه در انتظار اجرای قانون مزدی ماندند؛ بعد از آن نیز، حدود یک ماه و چند روز است که منتظرند نحوه پرداخت معوقات پنج ماهه مشخص شود.

بعد از مدتها انتظار، میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) گفت: در سازمان تامین اجتماعی پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را داریم که تلاش می‌کنیم این معوقات را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه با تاکید بر اینکه بازنشستگان انتظار دارند در مهرماه معوقات خود را دریافت کنند؛ می‌گوید: از آنجا که افزایش حقوق مطابق مصوبات شورایعالی کار و مصوبه هیات مدیره سازمان، در مرداد ماه پذیرفته شد و از شهریور پرداخت شد؛ در همان زمان، مدیرعامل و سرپرست وقت وزارت کار قول دادند که دراولین فرصت معوقات پنج ماهه، همراه حقوق و به تدریج پرداخت می‌شود؛ ما انتظار داشتیم تا امروز زمانبندی دقیق پرداخت رسانه‌ای شده و پرداخت‌ها از مهرماه آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی که بازنشسته‌ها با آن مواجه هستند، انتظار داریم لااقل بخشی از معوقات در مهرماه پرداخت شود؛ سازمان مدعیِ کمبود نقدینگی است اما هرچه به پایان سال می‌رویم بازهم به دلیل پرداخت عیدی و مسائل مانند آن، کمبود بودجه‌ی سازمان تشدید خواهد شد بنابراین بهتر است که از همین ماه، پرداخت مطالبات آغاز شود.

عیوضی در پایان می‌گوید: انتظار داریم سازمان تهمیداتی بیندیشد و اعتبار کافی برای پرداخت معوقات بازنشستگان اختصاص دهد؛ توقع ما این است که پرداخت مطالبات پنج ماهه از مهر ماه آغاز شده و تا بهمن تمام شود و به ماه پایان سال نکشد.

اخباراقتصاد
بازنشستگان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی