آماده‌باش ویژه یحیی/ فرار سرخ‌ها از سقوط به رده پنجم

به گزارش ساناپرس، مس رفسنجان یکی از معدود تیم‌های فعلی لیگ برتر ایران است که هنوز شکستی در کارنامه ندارد. آن‌ها انگیزه فراوانی دارند تا دست پر تهران را ترک کنند.

پرسپولیس امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی باید به مصاف مس رفسنجان برود تا نهمین بازی‌اش در رقابت‌های این فصل از لیگ برتر را برگزار کند. این تیم پیش از این دیدار با کسب ۱۵ امتیاز از هشت بازی و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گل‌گهر در رده دوم جدول ایستاده است. با توجه به تعداد بازی و میزان امتیازاتی که تیم یحیی گرفته، سرخ‌های تهرانی از میانگین امتیاز لازم برای کسب عنوان قهرمانی فعلا عقب هستند. در ادوار گذشته مشخص شده اگر تیمی بخواهد قهرمان لیگ شود یا بخت زیادی برای قهرمانی داشته باشد باید به طور متوسط از هر بازی دو امتیاز کسب کند. پرسپولیس این رویه را در فصول گذشته حفظ کرده، ولی تا شروع هفته نهم لیگ این دوره، فعلا چنین کاری را محقق نکرده است.

البته که عقب‌بودن از میزان کسب دو امتیاز از هر دیدار تنها دل‌مشغولی تیم یحیی گل‌محمدی نیست. شاگردان او دو هفته است که بردی به دست نیاورده و از آن بدتر اینکه در این دو بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند. شکست برابر تراکتور در دیدار خانگی از هفته هفتم و تساوی برابر سپاهان در دیداری خارج از خانه در هفته هشتم باعث شده تا این تیم مدعی حالا مورد انتقاد قرار بگیرد. پرسپولیس در شرایطی تیم سرحال و آماده و بازیکنان باکیفیتی را به خدمت گرفته که برای اولین بار در این فصل برای بردن و کسب سه امتیاز تحت فشار قرار گرفته است. حریف امروز سرخ‌پوشان تهرانی هم دست‌برقضا رقیب چندان ساده‌ای نیست. مس رفسنجان در بازی‌های گذشته خوب کار کرده و با کسب سه امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده پنجم جدول رده‌بندی ایستاده است. مشخص است که فشردگی جدول می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بریزد به طوری که اگر پرسپولیس در این بازی شکست بخورد حتی از جمع مدعیان هم خارج می‌شود.

خبر بدتر برای پرسپولیس اینکه مس رفسنجان یکی از معدود تیم‌های فعلی لیگ برتر ایران است که هنوز شکستی در کارنامه ندارد. آن‌ها انگیزه فراوانی دارند تا دست پر تهران را ترک کنند. به این مورد باید کارنامه عجیب پرسپولیس در مواجهه با تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر هم اضافه شود. یحیی و تیمش در شرایطی در قامت یک مدعی معرفی شده‌اند که تا به اینجا برای تیم‌های بالای جدول حکم کبریت بی‌خطر را داشته‌اند. در حال حاضر گل‌گهر، پرسپولیس، استقلال، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد و تراکتور تیم‌های اول تا هفتم لیگ هستند. تیم‌هایی که پیش از شروع فصل هم با توجه به خریدهایشان، می‌شد حدس زد رده‌های بالای جدول را بین خودشان تقسیم کنند. پرسپولیس از بین رقبای بزرگ این فصل، فعلا با سه تیم بازی کرده است. فولاد، تراکتور و سپاهان، سه حریف مدعی پرسپولیس بودند. پرسپولیس، با فولاد و سپاهان مساوی کرد و مقابل تراکتور شکست خورد؛ دو امتیاز از سه بازی که آمار ضعیفی برای آن‌ها محسوب می‌شود. نکته دیگر، گل‌نزدن پرسپولیس در این سه بازی است.

پرسپولیس در بازی‌های بزرگ گل نمی‌زند و حتی موقعیت پرتعدادی هم نمی‌سازد. امید گل پرسپولیس مقابل فولاد ۰.۴۵ و مقابل سپاهان ۰.۳۸ بود. بازی با تراکتور هم بدون احتساب ضربه پنالتی بحث‌برانگیز، امید گل این تیم به زیر یک می‌رسد. پرسپولیس در پایان هفته ششم لیگ، با ۱۴ امتیاز صدرنشین بود و فاصله مناسبی با سایر تیم‌های مدعی داشت. دو نتیجه ضعیف، اما اوضاع را تغییر داده است. این تیم و در رأس آن سرمربی‌اش به خاطر شکست برابر تراکتور در ورزشگاه آزادی هم مورد نقد قرار گرفته‌اند. همین روز گذشته، مدیرعامل باشگاه به چنین امری اشاره کرده و گفته هرگز تیمش با این همه ستاره نباید چنین نمایشی داشته باشد. با این حال، یحیی گل‌محمدی می‌گوید اتفاقاتی که برای بازیکنانش قبل، حین و حتی بعد از بازی با تراکتور افتاده در روحیه بازیکنانش تأثیر گذاشته است.

او روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از دیدار با مس رفسنجان، با اشاره به شکست تیمش مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی گفت: «در بازی تراکتور اتفاقاتی قبل و بین دو نیمه و بعد از بازی رخ داد که نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. شرایط برای بازی طبیعی نبود. برابر سپاهان هم خوب بازی کردیم، اما تحت تأثیر بازی برابر تراکتور بودیم. جا دارد که بهتر بشویم و با توجه به وقفه لیگ ناهماهنگی زیادی در تیم ما رخ داد». با وجود این، یحیی اگر می‌خواهد از بحران مقطعی که در آن گیر کرده فرار کند چاره‌ای به غیر از کسب سه امتیاز در این دیدار خانگی ندارد؛ تیم او به غیر از گل‌گهر، با استقلال هم‌امتیاز است و همین مورد می‌تواند دشواری کار را برایش زیاد کند. پرسپولیس هفته دوازدهم باید دربی تهران را با استقلال برگزار کند.

آن‌ها پیش از دربی دو بازی آسان‌تر با ملوان و مس کرمان دارند؛ دو مسابقه‌ای که امتیازاتش می‌تواند روحیه‌ای خوب پیش از حساس‌ترین بازی فصل به آن‌ها بدهد. برنامه خوب هفته دهم و یازدهم، برای پرسپولیس امیدوارکننده است، اما قبل از این دو مسابقه سرخ‌پوشان امروز باید با مس رفسنجان بازی کنند. یکی از تیم‌هایی که این فصل هنوز نباخته و در فهرست تیم‌های پرستاره لیگ قرار می‌گیرد. ناکامی در بازی با مس رفسنجان می‌تواند پرسپولیس را در بدترین حالت تا رده پنجم هم پایین ببرد. یحیی گل‌محمدی برای فرار از سه هفته ناکامی باید طلسم نبردن بازی‌های بزرگ را بشکند و امروز در تهران امتیازات کامل را به دست آورد.

اخبارورزش
پربازدیدیحیی گل محمدی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی