افشاگری دولت از علی کریمی+ عکس

ایرنا با انتشار گزارش مبسوطی به بررسی رفتار اکانت منتسب به علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.
ربات به کمک حساب علی کریمی آمده است؟

در بخشی از این گزارش آمده است: داده‌کاوی ایرنا نشان می‌دهد حضور و فعالیت چشمگیر حساب منتسب به علی کریمی در دوران ناآرامی‌های شهریورماه و موضع‌گیری‌های جنجالی او، شبهاتی را در خصوص چگونگی فعالیت و انگیزه‌های صاحب این اکانت در میان فعالان مجازی به وجود آورده است.

علی کریمی یکی از چهره‌هایی بود که نامش در جریان ناآرامی‌های شهریور ۱۴۰۱ بارها شنیده شد. چهره‌ای ورزشی که با وجود برخی اظهارنظرهای نادر، انتظار این حجم از موضع‌گیری از وی نمی‌رفت و همین سبب شد برخی وی را پدیده ناآرامی‌های شهریورماه بنامند و عنوان لیدر معترضان را به وی نسبت دهند.

از سوی دیگر، طیف مقابل با اعلام انزجار و براعت از کریمی، درخواست بازداشت و توقیف اموال وی را امضا کردند و این‌گونه کریمی با توئیت‌های کوتاه اما جنجالی‌اش سبب ایجاد نوعی دوقطبی میان طرفداران و مخالفانش در فضای مجازی و واقعی شد.

۱. شائبه حضور ربات‌ها در حساب توئیتری کریمی با روند سریع تعداد لایک‌ها و بازنشرها در نخستین لحظات انتشار توئیت‌ها از جمله شبهاتی است که در ارتباط با این حساب توئیتری مطرح می‌شود. با توجه به پیچیدگی فرآیند تشخیص ربات‌ها و کمبود امکانات سخت‌افرازی و نرم‌افزاری لازم، تائید یا رد این ادعا به طور دقیق ممکن نیست اما حضور فعال صفحات توئیتری ناشناس و جعلی در میان بازنشرکنندگان و همچنین سرعت بالای جذب لایک و ریتوئیت که در شکل زیر نشان داده شده تا حد زیادی حمایت رباتیک این حساب توئیتری از سوی ربات‌های ناشناس را تائید می‌کند.

۲. لیدری اغتشاش‌ها و رهبری اپوزیسیون از دیگر لقب‌هایی است که در این روزها به علی کریمی به دلیل موضع‌گیری‌هایش در توئیتر نسبت دادند که بیشتر در هفته‌های ابتدایی اعتراض‌ها صورت گرفت. در آن زمان یک حساب توئیتری جعلی توئیت‌هایی را به نام کریمی می‌زد که جنبه امنیتی و سیاسی خاصی پیدا کرد؛ با این حال حضور و فعالیت چشم‌گیر کریمی در جریان ناآرامی‌های شهریورماه امسال پرسشی بود که از سوی بسیاری از مردم و فعالان مجازی مطرح شد که چه اتفاقی افتاده که کریمی که سابقه آنچنان زیادی در کنش‌های مردمی و مجازی نداشته تا این حد در مجازی فعال شده و در کمتر از یک ماه تعداد دنبال‌کنندگانش بیش از هزار درصد افزایش یافته و از سوی دیگر ۶۰ درصد تولیدمحتوای این صفحه در مدت ۵ سال فعالیت، در طول کمتر از یک ماه صورت گرفته است!

اخبارورزش
پربازدیدعلی کریمی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی