دردسر تازه یحیی از ترکیب پرسپولیس/ سرمربی دست به دامان یاغی شد!

به گزارش ساناپرس، سرخ‌پوشان پایتخت برای دوئل حساس مقابل مس رفسنجان ۳ بازیکن خود را در اختیار ندارند و این مسئله باعث شده تا کادرفنی پرسپولیس کار دشواری برای چینش ترکیب مدنظرش داشته باشد.

پرسپولیس بعد از تعطیلات فیفادی شروعی غیرمنتظره در لیگ بیست‌ودوم داشته و شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۲ هفته اخیر نتوانسته‌اند مقابل رقبا به پیروزی برسند و کسب یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن باعث شد تا آن‌ها هفته گذشته صدرنشینی را از دست بدهند و ادامه این روند متزلزل می‌تواند حتی سرخ‌پوشان پایتخت را به جایگاه پنجم جدول بفرستد! شاگردان گل‌محمدی برای بازپس‌گیری صدر جدول پنجشنبه در دیداری دشوار باید به مصاف مس رفسنجان بروند.

مسی‌ها هنوز در لیگ بیست‌ودوم شکستی را متحمل نشده‌اند و می‌خواهند با عبور از پرسپولیس، خود را به این تیم برسانند. یحیی گل‌محمدی که در هفته‌های اخیر سعی داشته تا با تغییروتحولات در ترکیب تیمش شرایط را به سود سرخ‌پوشان پایتخت تغییر بدهد، با شکست مقابل تراکتور و تساوی برابر سپاهان از میدان مسابقه خارج شده، احتمالا برای مسابقه فردا هم تغییراتی را در ترکیب تیمش اعمال خواهد کرد.

میلاد سرلک در دیدار هفته گذشته پرسپولیس مقابل سپاهان از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شد و در بین ۲ نیمه جای خود را به سینا اسدبیگی داد و قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت نبود. سرلک با وجود حضور در اردوی تیم ملی، اما به صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال کرد و زیرنظر کادر پزشکی سعی داشت تا بتواند خود را به شرایط ایده‌آل بازگرداند اما وضعیت مطابق انتظار هافبک سرخ‌پوشان پایتخت پیش نرفت و او نمی‌تواند در ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان به میدان برود. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از کادرفنی پرسپولیس خواسته تا مراحل درمانی سرلک زیرنظر پزشکان تیم ملی دنبال شود تا هافبک سرخ‌پوشان پایتخت بتواند زودتر در اختیار کادرفنی پرسپولیس و البته کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران قرار گیرد و به نظر می‌رسد که میلاد سرلک از هفته دهم لیگ برتر بتواند شاگردان یحیی گل‌محمدی را همراهی کند. البته که هنوز میزان دوری هافبک پرسپولیس از میادین مشخص نشده و همین مسئله باعث شده تا گل‌محمدی با چالش ویژه‌ای برای انتخاب جانشین او مواجه باشد.

خوش‌خبری ویژه به گل‌محمدی؛ بازگشت کاپیتان

امید عالیشاه کاپیتان اول سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم که آخرین‌بار در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل هوادار برای پرسپولیس به میدان رفت و بعد از آن به علت مصدومیت قادر به همراهی سرخ‌پوشان نبود، حالا دوباره به شرایط ایده‌آل بازگشته و با حضور در تمرینات گروهی، آمادگی و انگیزه بالای خود برای بازگشت به ترکیب پرسپولیس را به کادرفنی سرخ‌پوشان نشان داده تا احتمالاً فردا از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت البته هنوز تصمیم نهایی‌اش را درباره سرنوشت عالیشاه نگرفته و شاید دوری یک ماهه کاپیتان پرسپولیس از میادین باعث شود که گل‌محمدی از او در ترکیب اصلی استفاده نکند. هر چند که یحیی گل‌محمدی برای چینش خط حمله تیمش دستِ بازی برای انتخاب ندارد، چون به جز میلاد سرلک ۲ غایب دیگر پرسپولیس در مسابقه فردا (پنجشنبه) در خط حمله این تیم هستند و مهدی عبدی و شیخ دیاباته نمی‌توانند به دلیل مصدومیت در فهرست تیم‌شان برابر مس رفسنجان قرار گیرند.

در انتظار تصمیم نهایی کادرفنی پرسپولیس؛ تغییر سیستم یا جوان‌گرایی؟

یحیی گل‌محمدی ۲ استراتژی احتمالی در مقابل مس رفسنجان خواهد داشت که مشخص نیست در ابتدای مسابقه سرمربی پرسپولیس کدام استراتژی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. نکته مهم درباره ترکیب پرسپولیس، بازگشت قریب‌الوقوع سروش رفیعی به جمع بازیکنان اصلی تیم بعد از نیمکت‌نشینی در اصفهان و حضور محمد عمریِ جوان در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت است. اما به جز بازگشت احتمالی رفیعی به ترکیب اصلی، سرمربی پرسپولیس باید سیستم بازی تیمش را در غیاب میلاد سرلک نهایی کند.

سرخ‌پوشان پایتخت اگر بخواهند از سیستم ۲-۳-۱-۴ استفاده کنند، امید عالیشاه به ترکیب پرسپولیس باز خواهد گشت و به عنوان جانشین میلاد سرلک به ترکیب یازده نفره سرخ‌پوشان پایتخت اضافه می‌شود. کاپیتان اول پرسپولیس در صورت بازگشت احتمالی، زوج یورگن لوکادیا در خط حمله خواهد شد تا در پست هافبک دفاعی تنها کمال کامیابی‌نیا حضور پیدا کند و مثلث مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی هم جلوتر از این بازیکن برای پرسپولیس به میدان بروند.

سرمربی پرسپولیس اگر تصمیم به استفاده از سبک بازی دفاعی بگیرد، احتمالاً سینا اسدبیگی که در نیمه دوم دیدار مقابل سپاهان در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت، فردا به جای میلاد سرلک در میدان مسابقه حضور پیدا می‌کند تا پرسپولیسی‌ها با سیستم ۱-۳-۲-۴ برابر مس رفسنجان صف‌آرایی کنند. باتوجه به نیاز مبرم پرسپولیس به کسب ۳ امتیاز و پایان دادن به ۲ هفته ناکامی متوالی در رسیدن به پیروزی، حضور سرخ‌پوشان پایتخت با آرایشی تهاجمی در مقابل مس رفسنجان احتمال بیشتری دارد و به نظر می‌رسد باید چشم‌انتظار حضور امید عالیشاه در ترکیب پرسپولیس بود.

اخبارورزش
پربازدیدیحیی گل محمدی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی