سرنوشت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم بررسی شد/ زمان پایان اعتراضات؟

به گزارش ساناپرس؛ فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با وجود اینکه سند ۲۰۳۰ در کشور اجرا نشده اما در برخی مواقع ردپای عمیق ان از سالهای گذشته بر سیستم آموزشی کشور احساس می‌شود.مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: بعد از قبول مسئولیت نخستین کار در شهرستان تشکیل کارگروه هیات اندیشه ورز بوده و تلاش کردیم قاطبه این اعضا از فرهنگیان و افراد صاحب نظر شهرستان باشند تا مسایل و مشکلات شهرستان را بررسی و واکاوی کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در حوزه اموزش و پرورش از سنوات گذشته که نمی خواهیم واکاوی کنیم وجود دارد و با وجود اینکه سند ۲۰۳۰ به صورت رسمی در کشور اجرا نشده اما در سیستم اموزشی رد پای عمیق ان احساس می شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان ایندگان کشور محسوب می شوند و اگر اموزش و پرورش ما مبتنی بر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوانین نباشد بی شک این دانش اموزان به عنوان فرصت طلایی به تهدید تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: همه ما باید با عزم جدی و رویکرد رهبر معظم انقلاب با کار جهادی و روحیه انقلابی در همه عرصه ها فعالیت کنیم.تجربه ثابت کرده هرجا خلا و مشکلی بوده و با اهتمام و توجه به ان پرداخته شده موفق بودیم‌.

دهرویه با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور توسط دشمنان گفت: هیچ اراده ای قادر به از بین بردن نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و بی شک موفق نخواهد شد. در این مدت چند چهره و سلبریتی با هدایت و رهبری رسانه های غرب و امریکا و اسرائیل سبب شدند تا برخی از جوانان هیجانی عمل کنند وگرنه جوانان ازران اسلامی ما دشمنان مانیستند بلکه به صورت هیجانی و احساسی عمل کردند.

وی بیان کرد: همه ما باید تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی بوده و در مسئولیت و جایگاهی که داریم نباید سلیقه خود را اعمال کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: عدالت اموزشی باید مورد توجه بوده و با همان حداقل امکانات موجود توازن در توزیع برقرار باشد.

وی گفت: پیشنهاد می شود همه مدیران و معلمان در راستای جهاد تبیین اموزش های لازم را دیده و قبل از شروع درس موضوع جهاد تبیین برای دانش اموزان به ویژه پایه اول و دوم انجام شود.

دهرویه خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی جدید به ویژه حضوری بودن مدارس تیم نظارتی فرمانداری فعال شده و در بازدیدها هرگونه پوشش نامناسب و دیگر موارد اموزشی مشاهده شود علاوه بر مدیر مدرسه مدیریت اموزش و پرورش نیز باید پاسخگو باشد.

مدارس شهرستان گنبدکاووس نیاز به فضای ورزشی مناسب دارند/ تراکم جمعیت دانش آموزی در برخی مدارس شهر گنبدکاووس به دلیل کمبود فضای آموزشی

عبدالقادر ظفر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور مدیرکل اموزش و پرورش اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس به لحاظ تجهیزات و فضای اموزشی کمبودهای فراوانی داشته و مدارس شهرستان نیازمند فضای ورزشی مناسب برای دانش اموزان هستند.

وی تصریح کرد: شاخص برخورداری از فضای ورزشی آموزش و پرورش در استان ۲۳ درصد بوده و این رقم در گنبدکاووس پایین تر از استان و ۱۹ درصد است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی قرار است ۳۲ زمین چمن مصنوعی در حوزه مدارس راه اندازی شود که سهم شهرستان گنبدکاووس از محل برخورداری فضای ورزشی از استان سه زمین چمن مصنوعی، یک سالن سرپوسیده و یک زمین ساحلی است.

وی ادامه داد: علیرغم کمبود نیروی انسانی در حوزه اموزش و پرورش با برنامه ریزی های دقیق انجام شده در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

ظفر گفت: سند پنج ساله نیاز نیروی انسانی اموزش و پرورش شهرستان نسبت به افزایش جمعیت دانش اموزی اماده شده که در جلسه شورای معاونین مطرح خواهد شد.

اخبارجامعه
اغتشاشات
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی