شوک اول صبح/ وزیر اقتصاد روحانی به اغتشاشگران پیوست!/ طیب نیا بازداشت می شود؟

به گزارش ساناپرس، وزیر اسبق اقتصاد در دولت روحانی طی اظهاراتی ضمن رواداری اغتشاشات اخیر گفته است: ما یک نظام تدبیر شایسته نداریم!

به گزارش تحریریه، “علی طیب‌نیا”، ‌ وزیر اسبق اقتصاد در دولت حسن روحانی طی اظهاراتی در نشست استادان دانشگاه تهران با رئیس این دانشگاه پیرامون حوادث اخیر گفته است: از کسی که آینده روشی ندارد –و- چیزی ندارد از دست بدهد، شما انتظاری جز این نباید داشته باشید!

به گزارش جماران، او در مورد افرادی که در خیابان حضور داشتند خاطرنشان کرد: عجیب نیست که نسل جوانی هستند، جوانانی که احتمالا تصویر روشنی از آینده خودشان نمی توانند درک کنند.

وزیر اسبق اقتصاد همچنین می‌گوید:

“علت بروز این مشکلات را باید در نظام تدبیر خودمان جستجو کنیم. ما یک نظام تدبیر شایسته در حوزه سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل اقتصادی متاسفانه نداریم. “[۱]

وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

*این اظهارات طیب‌نیا اولا صحیح نیست و ثانیا ناجوانمردانه است.

صحیح نیست چون ایران ما اتفاقا یک نظام تدبیر شایسته دارد که علیرغم همه مشکلات اما مثل اروپا دچار زمستان سرد نیست، کمترین مالیات را از مردم خود می‌گیرد، ارزان‌ترین سوخت و غذای جهان را در اختیار شهروندانش می‌گذارد، بهداشت و درمان در ایران ارزان‌تر از سایر کشورهای دنیاست، نرخ بیکاری در ایران تک‌رقمی است و یکی از بهترین و پایدارترین امنیت‌های جهان را نیز در اختیار داریم.

آیا این خصلت‌ها جز در یک نظام شایسته در حوزه سیاست خارجی و داخلی بروز می‌کند؟

مفهومی به نام “مشکل اقتصادی” که دستاویز عمده بهانه‌جویان و اذهان عوامزده برای اشکال‌گیری از نظام اسلامی شده نیز در حالی است که بهانه‌جویان اولا اشاره‌ای به دستاوردهای اقتصادی ایران اسلامی ندارند و ثانیا نمی‌فهمند یا نمی‌گویند که “مشکل اقتصادی” جزئی از اقتصاد است و در تمام حاکمیت‌های جهان نیز وجود دارد.

آیا طیب‌نیا می‌تواند کشوری و حاکمیتی را مثال بزند که دچار مشکلاتی مثل تورم، نقدینگی، فرار مالیاتی، فقر و سایر مشکلات اقتصادی نباشد؟

از طرفی انتظار بود که آقای طیب‌نیا بعنوان یک چهره، یک استاد دانشگاه و یک مسئول سابق اقتصادی به جای “همرنگی با جماعت”؛ طریق حق را برمی‌گزید و به جای رواداری اغتشاش اما به مردم و مخاطبان و دانشجویان می‌گفت که امروز میزان “فقر مطلق” در ایران از انگلستان و اسپانیا هم کمتر است [۲]. و تصریح می‌کرد که بیکاری در ایران از یونان و اسپانیا کمتر است. [۳] (نرخ بیکاری فعلی در ایران ۹ درصد و تک رقمی است)

اکنون آیا وضعیت زندگی در ایران پیش‌بینی‌ناپذیر است یا در انگلیس و یونان و اسپانیا!؟

و اما اظهارات طیب‌نیا ناجوانمردانه هم هست…

ناجوانمردی از آنرو که فرض بر صحت اظهارات طیب‌نیا؛ گویا این استاد دانشگاه از یاد برده که او خودش یکی از اصلی‌ترین ” بانیان وضع موجود” است.

وزیر اقتصاد سابق در صف اغتشاشگران! /آن دانشجویان فحّاش را این صحبت‌ها تربیت کرده است

ما یا مریخی‌ها که وزیر اقتصاد نبودیم!

شخص آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد بوده است و اکنون هرکس بتواند مدعای اعتراض به وضع کنونی را داشته باشد اما آقای طیب‌نیا هرگز نمی‌تواند…

و از مظلومیت مردم ایران و نظام اسلامی همین بس که یک رجل سیاسی_اقتصادی که چند سال در رأس هرم اقتصادی کشور نیز قرار داشته است؛ امروز به جای دفاع از دستاوردهای نظام و ارائه راه حل‌های معقول اما خود را در صفوف اغتشاشگران و فحاشان قرار داده و با نابینایی در قبال ساختار پیشرفته نظام و دستاوردهای کشور می‌گوید ما یک نظام مدبّر نداریم!

و در اینجاست که باید در مقابل مردم اعتراف کرد و شجاعانه از این گفت که این خصلت یک نظام مدبّر، پیشرفته و مستقر است که حتی در اوج بدخواهی و ناجوانمردی برخی مسئولانش که اقتصاد کشور را نیز در دست داشته‌اند اما ایران عزیز پای بر جا مانده است، همچنان در مسیر کاهش اثر تحریم‌ها قرار دارد و همچنان اجازه نداده است که ایران اسلامی مثل اروپا در آستانه “زمستان سرد” قرار گیرد.

اگر اینها نشانه تدبیر و پیشرفتگی نیست پس نشانه چیست!؟ طیب‌نیا اگر از همرنگی با جماعت فارغ شد؛ باید به این سؤال نیز پاسخ بدهد.

لازم به تأکید است که صحبت‌های آقای طیب‌نیا به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که چرا قلیلی از دانشجویان کشور در جریان اغتشاشات اخیر از حیطه نخبگی خارجی شده و با ادبیاتی پست حتی علیه نظام اسلامی شعار دادند!

اخبارسیاسی
پربازدیدطیب نیا
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی