آجرلو ساز جدایی سر داد؟ / جانشین مدیرعامل استقلال کیست؟

به گزارش ساناپرس، محمد مومنی درباره شرایط تیم استقلال قبل از بازی با فولاد، اظهار داشت:

استقلال در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت اما از لحاظ بازی تغییرات متعدد و متنوعی کرده است. این تیم فعلی قابل قیاس با روزهای ابتدایی نیست و ساپینتو و همکارانش زحمات زیادی کشیده‌اند. توانسته اند بر بخشی از مشکلات فائق بیایند و دست کم مشکلات فیزیکی را خیلی خوب حل کرده‌اند.

وی افزود:

با این وجود تیم هنوز برای رسیدن به تفاهم فکری برای اجرای کارهای تاکتیکی نیاز به زمان دارد و این موضوع هنوز برای مربی ساخته و پرداخته نشده است. باید منتظر باشیم ساپینتو در آینده افکار خودش را در ساق پای بازیکنان خوب رواج بدهد تا ایده‌های هجومی‌اش را اجرا کند. بازیکنان استقلال این روزها در دوندگی سرعت خیلی خوبی دارند؛ اما برخی مواقع نمی‌توانند به تاکتیک مدنظر برسند که دلیلش اشتباهات انسانی است. استقلال روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت زیرا تغییر وضعیت این تیم با توجه به سبکی که تیم مجیدی بازی می‌کرد و روشی که ساپینتو اتخاذ کرده مغایر با همدیگر است.

عضو هیات مدیره استقلال تصریح کرد:

به همین خاطر بازیکنان باید تغییر موقعیت فکری بدهند و این خیلی مهم است. ما چالش ذهنی داریم زیرا بازیکنان همان‌هایی هستند که سال گذشته قهرمان شدند. سال گذشته شاید ۷۰ درصد روی دفاع بودیم اما امسال ۸۰ درصد در حمله هستیم و این تغییر وضعیت ذهنی نیاز به زمان دارد. مثلاً مهدی مهدی پور بازیکنی بسیار قابل با توانایی‌های منحصر به فرد است. اکنون باید در این وضعیت جدید رضایت ساپینتو را برای کارهای هجومی برآورده کند. این موضوع نیاز به زمان دارد. به مرور زمان تیم می‌تواند به ایده خودش که تکرار قهرمانی است برسد.

مومنی افزود:

در سوی مقابل جواد نکونام نسبت به قضایا کاملا مسلط است و با مربیان متعدد در تیم‌های مختلف بازی کرده است. در واقع تز فکری او نشات گرفته از جاهای مختلف است که برای آنها تفاهم تاکتیکی ایجاد کرده است. در واقع روشی را در فوتبال ما بستر سازی می‌کند که شاید جدید باشد تا هم از موقعیت ها استفاده کند و هم برای اعتبار مربیگری‌ خودش نتایج قابل قبولی به دست آورد.

وی درمورد دلیل منتفی شدن حضور جواد نکونام در استقلال، گفت:

اولین بحث ما در هیات مدیره این بود که دوست داشتیم یک مربی ایرانی پس از فرهاد مجیدی، سکان هدایت تیم را به دست بگیرد. تفاهم و توافق بر این شد نکونام را به خدمت بگیریم و شخص مدیریت باشگاه با او صحبت کرد. دو طرف نظراتی را عنوان کردند. تفاهم ابتدایی صورت گرفته بود اما توافقات منجر به نتیجه نهایی نشد. نکونام صلاح خودش را بر این دید که در این زمان و شرایط خوب نیست سرمربیگری استقلال را برعهده بگیرد. موارد مدنظرش مورد احترام ما است. با وجود تلاش‌ها نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم.

عضو هیات مدیره استقلال تصریح کرد:

به گفته نکونام شاید خیل عظیمی از هواداران در این قضیه دخیل بودند که اجازه ندادند او سرمربی شود. به هر حال اگر او می‌آمد و تفکرات ایرانی در تیم مستولی می‌شد، شاید روند رو به رشد تیم مثل الان بود زیرا نکونام شناخت خوبی روی لیگ داشت و بازیکنان را بهتر می‌شناخت. می‌توانستیم در این زمینه موفق باشیم. برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود و دوست داشتند مربی خارجی به استقلال بیاید.

مومنی درخصوص آخرین وضعیت پرداخت طلب استرماچونی، گفت:

وزارت ورزش قبلا برای سایر باشگاه‌ها اتفاقاتی را رقم زد. اعتقاد داریم این وزارت خانه می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. به هر جهت همین کمک‌هایی که به تیم‌های دیگر شده به ما هم داده شود.

وی درمورد اینکه آیا وزارت ورزش به پرسپولیس پول داده است، گفت:

مطبوعات به حدی می نویسند که آدم به همه مسائل احاطه پیدا می‌کند. البته ما درخواست می‌کنیم به هر روشی که به آنها پول تزریق شده به ما هم واگذار شود تا بتوانیم قضیه استراماچونی را فیصله بدهیم. استقلال یک باشگاه ملی است و هواداران از ما انتظار دارند در مواقعی که چنین اتفاقاتی می‌افتد، از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم.

عضو هیات مدیره استقلال درخصوص اینکه آیا این درخواست با روند حرفه‌ای سازی این باشگاه تداخل ایجاد نمی‌کند، توضیح داد:

اگر قرض بدهند باید این پول را بازگردانیم. مذاکراتی صورت می‌گیرد که به بحث حرفه‌ای سازی لطمه وارد نشود.

مومنی درمورد اخبار منتشر شده مبنی بر حضور قطعی استقلال در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، پاسخ داد:

سعی کردیم آن چیزهایی که AFC خواسته بود، جامه عمل بپوشانیم. نقاط ضعف و قوت خود را برطرف کرده، تا جایی که می‌توانیم بدهی‌های باشگاه را سر و سامان بدهیم و مشکل مالیات را مرتفع کنیم. بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کرده ایم اما بخشی از بدهی به افراد هنوز پابرجا است.

وی درمورد اینکه استقلال به چه اشخاصی بدهی دارد، گفت:

یکی از این افراد استراماچونی است. البته سود طلب میلیچ هم مانده است. بخشی از مطالبات برای افراد است. برخی از آنها حکم هم گرفته‌اند. بازیکن فوتبال چندین سال زحمت می‌کشد تا به این تیم برسد. به خاطر همین زحمت او را دعوت می‌کنید. از لحاظ مالی افرادی هستند که دست شان به جیب می‌رسد و به باشگاه‌های متعدد کمک می‌کنند اما در زمان قطع این ارتباط به راه‌های مختلف پول خود را طلب می‌کنند.

مومنی افزود:

قاضیان محترم توجه داشته باشند اگر این فرد پولی به باشگاه تزریق کرده و از او ممنون هستیم، ما هم باید مطالباتش را بدهیم اما اینکه سودی از این قضیه پرداخت شود، برای ما چالش ایجاد کرده است. قاضیان عزیز مقداری به ما کمک کنند. فردی که به ما کمک کرده ناشناخته بوده اما اکنون همه او را می‌شناسند.

عضو هیات مدیره استقلال درخصوص اینکه این اتفاق به زمان کدام مدیرعامل باشگاه بازمی‌گردد، گفت:

برای قبل است. افرادی که شرکت هواپیمایی داشتند زحمت کشیدند اما برخی افراد که شاید جایگاه خاصی هم نداشته باشند، در زمانی به باشگاه کمک کردند. کسی آنها را نمی‌شناخت اما اکنون عالم و آدم می شناسند. علیه استقلال حکم گرفته‌اند و باید با احترام پولشان را بدهیم اما می‌گویند بیشتر از حد معمول می‌خواهیم که این توانایی را نداریم. واقعا باید به ما کمک کنند. آن فرد گمنام که اکنون معروف شده از طریق مسائل معنوی باشگاه استقلال شناخته شده و این را هم در نظر بگیرید که اگر او برای پرداخت به بازیکنان به ما کمک کرده ما هم به او برای رشد کردن چهره ای کمک کرده ایم. قاضیان محترم باید این‌ها را درنظر گرفته و به ما کمک کنند.

مومنی درباره زمان قرارداد استقلال با ساپینتو، مبلغ قرارداد هر سال و اینکه چه تدابیری اتخاذ شده تا اتفاقی مانند ماجرای فرهاد مجیدی که آبی پوشان را بدون پرداخت رضایت نامه ترک کرد، تکرار نشود عنوان کرد:

قرارداد ساپینتو دو ساله است اما به شرط توافق طرفین سال دوم اجرایی می‌شود.

وی درمورد الزام اجرای قرارداد سال دوم به شرط توافق طرفین، گفت:

تمام قضایای فنی و حقوقی را در نظر گرفته‌ایم تا ساپینتو در صورت توفیق سال دوم را ادامه همکاری بدهد. به هر جهت توافق دو ساله مشروط است. جیب خودمان را برای پرداخت پول به مربی نگاه می‌کنیم و از حد معمول خودمان پا را فراتر نمی‌گذاریم. این امکان وجود دارد تا با ساپینتو درجات عالی را طی کنیم و شکی در این موضوع نیست. مهره های خوبی داریم خواسته ما هم از این مربی همین است. سعی داریم تمام انتظارات سرمربی را با توجه به منابع مالی که در اختیار داریم تلفیق کرده و به توافق قابل اجرایی برسیم.

عضو هیات مدیره استقلال افزود:

مجیدی هم با آجورلو صحبت کرده و مشکلات خانوادگی اش را با وی در میان گذاشته بود. همه ما جدا از اینکه کاملا منطقی به قضایا نگاه می‌کنیم ، چهره‌ای عاطفی نیز داریم. احساس می‌کنم آجورلو به لحاظ عواطف مهربانانه‌ای که دارد به جهت شخصی مانند یک پدر به فرزندش نگاه می‌کند.

مؤمنی در خصوص اینکه آیا باشگاه متمول اماراتی نمی‌توانست مبلغی بابت جذب مربی تیم قهرمان ایران به استقلال پرداخت کند، عنوان کرد:‌

فرهاد مجیدی پاداش‌هایی که قرار بود به وی بدهیم بخشید ضمن اینکه او به عنوان یک برند انتقال مربی به یک کشور خارجی را رقم زد که تاکنون برای استقلال و فوتبال ایران اتفاق نیفتاده بود.

وی در خصوص اینکه به هر حال مربیانی مثل جلال طالبی و ابراهیم قاسم‌پور پیش از این در خارج از کشور مربی‌گری کرده‌اند گفت:

در این دهه چنین اتفاقی نداشته‌ایم به همان اندازه که به مربی داخلی اهمیت می‌دهیم جذب و انتقال او برای ما نان و آب می‌شود.

عضو هیأت مدیره استقلال در خصوص اینکه در همین ماجرای انتقال مربیان از باشگاهی به باشگاه دیگر پرونده انتقال یحیی گل‌محمدی از شهرخوردو و پرسپولیس یک نمونه است که سال‌ها در مورد بحث پرداخت رضایت‌نامه وی بحث شد، توضیح داد:

یک مربی را از شهرستان برای تیم خودمان می‌آوریم بدون اینکه نظر باشگاهش را جلب کنیم. در مور این موضوع پرانتز باز کنم به عنوان فردی که در فوتبال هستم اگر در باشگاه استقلال فعالیت می‌کنم سعی دارم قانون را برای این باشگاه رعایت کنم. فردی هم که آن طرف نشسته و برای فوتبال تصمیم می‌گیرد باید فراتر از رنگ‌ها عمل کند.

مؤمنی افزود:

دوست ندارم این اتفاق بیفتد اما می‌بینم به یک باشگاه ظلم می‌شود و به دیگری لطف این موضوع به فوتبال ما آسیب می‌زند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان لیگ عنوان کرد:‌

چرا باید 6 هفته بازی‌های ما زودتر از تیم رقیب برگزار شود و تیمی که اکنون در صدر جدول است پس از استقلال بازی کند. در 8 هفته فقط یکبار استقلال دیرتر از حریف بازی کرد.

عضو هیأت مدیره استقلال در خصوص اینکه در برنامه هفته‌های نهم تا یازدهم استقلال بازی‌هایش را دیرتر از پرسپولیس برگزار خواهد کرد،‌ گفت:‌

ما باید همه هفته‌ها را ببینیم هوادار استقلال از سازمان لیگ انتظار اجرای عدالت دارد. من نمی‌توانم در غیر اینصورت جواب هوادار را بدهم.

مؤمنی در خصوص اینکه ترجیح می‌دهد دربی پیش از جام‌جهانی برگزار شود یا پس از آن رقابت‌ها عنوان کرد:‌

این موضوع نگاه ویژه‌تری دارد از لحاظ روانی شاید خیلی از بازیکنان انگیزه فراوانی برای دربی داشته باشند اما از لحاظ فیزیکی این مسابقه به آنها آسیب بزند زمان برگزاری دربی بستگی به سازمان لیگ و برنامه‌های تیم ملی دارد.

وی در خصوص اعتراض‌های مطرح شده همه تیم‌ها و برنامه سازمان لیگ و موضع باشگاه استقلال برای زمان برگزاری دربی، گفت:‌

هر چه سازمان لیگ و قانون بگوید قبول می‌کنیم حرف من در مورد اجرای قانون است ما هم تیم پرهواداری هستیم که طرفداران انتظار دارند وقتی پستی گرفته‌ایم از استقلال دفاع کنیم. در گذشته همه می‌آمدند و در خیابان اعتراض می‌کردند اما اکنون همه این مسائل را جمع کرده‌ایم سازمان لیگ باید جواب بدهد که چرا این اتفاقات برای استقلال می‌افتد. اگر یک هفته رئال مادرید چهارشنبه بازی کند بارسلونا سه‌شنبه بازی می‌کند و در هفته بعد این موضوع برعکس می‌شود.

عضو هیأت مدیره استقلال در خصوص اینکه چه تیم‌هایی مدعی هستند و نمی‌توان برای اینکه کدام تیم زودتر یا دیرتر بازی کند برنامه‌ریزی خاصی کرد، گفت:

درخواست ما این است یک هفته استقلال و یک هفته تیم مقابل ما زودتر بازی کند. سازمان لیگ باید برنامه‌ریزی‌ها را درست انجام بدهد و به همین دلیل مسؤولانش آنجا نشسته‌اند تا ببینند کدام تیم مدعی قهرمانی است امیدواریم همه کارها درست انجام شود.

مؤمنی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردیم آیا باز هم مصاحبه خود در خصوص اینکه برخی باشگاه‌ها به بازیکن تیم ملی قول پاداش جام‌جهانی را داده‌اند تکرار می‌کند گفت:‌

بار دیگر چالش ایجاد نکنید. (با خنده)

وی در مورد اقداماتی که برای پیشکسوتان استقلال انجام شده گفت:‌

طرحی را آماده کرده‌ایم تا هر پیشکسوتی در گروه متعلق به آنها عضو شود یک واحد مسکونی در اختیارشان قرار بدهیم.

عضو هیأت مدیره استقلال در خصوص ماندگاری آجورلو در این باشگاه گفت:‌

بله او ماندگار است.

دسته‌بندی نشده
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی