خبر مهم وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان واریز فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان

به گزارش ساناپرس؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با مسؤولان آموزشی و دانش‌آموزان نخبه کشور ونزوئلا که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال دانش‌آموزان ایرانی ۲۰ مدال طلا در المپیادهای علمی جهان کسب کردند و کشورهایی هستند که به تجارب ما در این زمینه نیاز دارند چرا که بچه‌های ما در محدودیت و محرومیت کار را شروع کردند یعنی از سال ۱۳۶۴ که در دوران دفاع مقدس بودیم، موضوع حضور ایران در المپیادهای علمی آغاز شد و تا امروز گسترش یافت.

نوری در خصوص زمان برگزاری آزمون نیروهای طرح مهرآفرینان گفت: امروز کارشناسانی از سازمان امور اداری و استخدامی برای بررسی آمادگی وزارت آموزش و پرورش از نظر زیرساخت برگزاری آزمون بازدید داشتند.

وی ادامه داد: قرار ما بر این بود که آزمون روز ۲۲ مهرماه برگزار شود، ولی اگر سازمان امور اداری و استخدامی دیر جواب دهند برای فرصت مطالعاتی، باید زمان آزمون را به پایان مهر منتقل کنیم.

*پرداخت بخشی از مبلغ فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان طرح آفرینان، به‌زودی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان طرح مهرآفرین مشمول فوق‌العاده رتبه‌بندی می‌شوند؟»، گفت: بخشی از مبلغ فوق‌العاده رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرینان به خزانه رفته است و امروز صبح پیگیر این موضوع شدم که ان‌شاءالله پرداخت می‌شود.

* ۲۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مرحله اول پرداخت می‌شود

نوری درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته، اظهار کرد: امروز هم این موضوع را پیگیری کردم؛ عنوان شد که در چند بخش پرداخت می‌شود، اما در هیأت دولت هم توصیه کردم که پاداش معلمان یک دفعه برای این افراد واریز شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل توزیع کتب درسی دانش‌آموزان، گفت: اگر دانش‌آموزی ثبت سفارش کتاب درسی داشته و آدرس مدرسه‌اش را هم داده است، باید کتاب درسی به دستش رسیده باشد. چرا که تیراژ ما خوب بوده است و اگر جایی مشکل هست، منتقل کنید تا کتاب برایشان ارسال شود.

وی افزود: البته تعدادی از دانش آموزان در سامانه سفارش کتاب درسی، ثبت‌نام نکرده‌اند؛ یعنی یا از کتاب بچه‌های دیگر استفاده کرده‌اند یا پایه دهمی‌ها هستند که هنوز انتخاب رشته نکرده‌اند. باید تعیین تکلیف شوند تا در سامانه ثبت‌نام شوند.

* مشکلی در زمینه کمبود معلم نداریم

نوری درباره کلاس‌های درس بدون معلم، بیان کرد: به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کردم هر کلاس درسی که معلم ندارد، باید سریع معلم تخصیص داده شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی درباره وضعیت نیروهای خرید خدمات، ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی استان‌ها تبدیل وضعیت شامل مشمولان قانون تعیین تکلیف و قانون ایثارگران داشتیم، تعداد نیروهای خرید خدمات آن‌ها مانند قزوین و لرستان، مازاد شد. اگر نیرو نیاز داشته باشم به کار می‌گیرم.

وزیر آموزش و پرورش درباره پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی در سال گذشته که دوره هم گذرانده‌اند، اما هنوز به کار گرفته نشده‌اند، بیان کرد: هر کدام جزو مشمولان قانون تعیین تکلیف باشند از اول مهر باید سرکلاس حاضر شوند.تعیین تکلیف‌شدگان این قانون از اول مهر باید سرکلاس باشند؛ مگر در جایی که نیروی مازاد داشته باشیم. افراد مازاد هم اگر در نقاط و استان‌هایی که کمبود داریم حاضر شوند، در خدمت آن‌ها هستیم.

اخبارجامعه
رتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی