آنالیز پنالتی‌های «یامگا»؛ راز ستاره استقلال لو رفت!

به گزارش ساناپرس، آنالیز پنالتی‌های «یامگا»؛ راز ستاره استقلال لو رفت!.کوین یامگا برای دومین هفته متوالی از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زد. گلی که این‌بار ۳ امتیاز حیثیتی مقابل امیر قلعه‌نویی را برای استقلال به همراه داشت. یامگا هم با ۳ گل زده، مثل فصل قبل در رتبه دوم بهترین گلزنان فصل قرار گرفته که باز هم سهم ضربات پنالتی در آن پررنگ است. یامگا پنالتی‌زن اول استقلال است که از ۸ ضربه پنالتی که در لیگ برتر زده، فقط یکی را دروازه‌بان مهار کرد که آن را هم خودش در برگشت تبدیل به گل کرد. یامگا ۳ پنالتی به محسن فروزان زده که ۲ ضربه را مستقیم و یکی را در برگشت گل کرده است. او هر ۲ پنالتی‌اش به داود نوشی‌صوفیانی را هم گل کرد. حسین پورحمیدی، ایمان صادقی و علیرضا حقیقی هم دیگر دروازه‌بان‌هایی هستند که موفق به مهار ضربه پنالتی یامگا نشدند. راز پنالتی‌های یامگا چیست؟یامگا برای ضربات پنالتی، یک برنامه ساده دارد که همیشه به درستی آن را اجرا می‌کند. یامگا یک ثانیه قبل از اینکه به توپ برسد، با حرکت بدن وانمود به زدن ضربه می‌کند. در این لحظه اگر دروازه‌بان فریب خورد و به سمتی حرکت کرد، او سمت مخالف را نشانه می‌گیرد. کاری که شب قبل در بازی با گل‌گهر هم انجام داد. او با یک حرکت بدن و نگاه به سمت چپ، فروزان را به آن سمت فرستاد و توپ را به سمت مخالف زد.

کاری که هفته قبل مقابل نساجی هم انجام داده بود و علیرضا حقیقی را فریب داد. یامگا پیش از رسیدن به توپ، فرم زدن ضربه گرفته بود تا حقیقی، پیش از ضربه، جهتی که قصد شیرجه زدن داشت را مشخص کند. یامگا زمانی که به توپ رسید، حقیقی به سمت راست رفته بود و او سمت چپ را نشانه گرفت.حالا سوالی که پیش می‌آید این است که اگر دروازه‌بانی فریب حرکت پیش از ضربه یامگا را نخورد و به سمتی نرود، برنامه چیست؟ یامگا از پیش، به این نقطه هم فکر کرده و برای این اتفاق هم برنامه دارد. او به طور پیش‌فرض همه ضرباتش را به سمت چپ خودش و راست دروازه‌بان می‌زند. او هر ۳ مرتبه‌ای که توپ را به سمت چپ دروازه زد، زمانی بود که دروازه‌بان‌ها زودتر به سمت مخالف شیرجه زده بودند و یامگا راهی جز زدن به سمت چپ دروازه‌بان نداشت. در شرایطی که جهت شیرجه دروازه‌بان تا قبل از زدن ضربه مشخص نشده باشد، او حتما به سمت راست دروازه‌بان پنالتی‌اش را می‌زند.داود نوشی‌صوفیانی احتمالا با آنالیز ضربات یامگا، قصد داشت که مثل سایر دروازه‌بان‌ها فریب نگاه و حرکت بدن او را نخورد و تا آخرین لحظه در وسط دروازه ایستاد. نتیجه اما چه بود؟ یامگا به نقطه پیش‌فرضش زد؛ سمت راست دروازه. یامگا ۲ پنالتی به او زد که هر ۲ را با همین فرمول تبدیل به گل کرد. نوشی‌صوفیانی قصد داشت با نگاه به توپ، پس از ضربه، شیرجه بزند ولی یامگا با شدتی مناسب، به همان نقطه همیشگی زد.

محسن فروزان در بازی فصل قبل حتی قصد داشت با برهم زدن تمرکز یامگا، برنامه او را مختل کند. او با اشاره دست به یامگا نشان داد که می‌داند به کدام سمت ضربه خواهد زد. فروزان تا پیش از زدن ضربه هم به سمتی شیرجه نزد و در وسط دروازه ایستاد. یامگا اما اسیر بازی روانی فروزان نشد و با اینکه دروازه‌بان آن سمت را نشان داده بود، اما چون حرکتی نکرد، شوتش را به همان نقطه پیش‌فرض زد.

اخبارورزش
یامگا
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی