نظر مهم كارشناسان درباره تصميم جنجالى داور پرسپوليس – تراكتور

به گزارش ساناپرس، پرسپولیس در شرایطی برای بازی با تراکتور وارد زمین شد که این فرصت را داشت که با پیروزی در این مسابقه، فاصله‌ای سه امتیازی با تیم دوم جدول ایجاد کند اما این تراکتور بود که با گل محمد عباس‌زاده در دقیقه ۷۵ از پرسپولیس پیش افتاد.

پس از گل تراکتور و در شرایطی که بازی تا دقیقه ۸۳ بدون صحنه حساس داوری دنبال می‌شد، پرسپولیسی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و توپ ارسالی سعید صادقی به محوطه جریمه، پس از برخورد به سر مدافع هادی محمدی، در بین دو مدافع تراکتور به مهدی عبدی رسید اما او موفق نشد از این موفقیت استفاده کند و پس از تلاش ناموفق برای گلزنی روی زمین افتاد.

موعود بنیادی‌فر داور این دیدار، این فعل و انفعال در محوطه جریمه تراکتور را پنالتی تشخیص داد تا همین مسئله باعث اعتراض شدید محمدرضا اخباری و اعضای تیم تراکتور شود اما پس از چند دقیقه توقف بازی، مهدی ترابی پشت توپ ایستاد که ضربه او هم تبدیل به گل نشد تا بازی در نهایت با یک گل به سود تراکتور به پایان برسد.

تصمیم بنیادی‌فر در این صحنه مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته که در ادامه می‌خوانیم:

رضا کرمانشاهی: به هیچ وجه پنالتی نبود. بازیکن تراکتور نه مرتکب خطای هل دادن شد و نه خطای گرفتن.

ابراهیم میرزابیگی: اگر دو پای بازیکن روی زمین باشد و روی زمین اتکا داشته باشد، اینطور هل دادن پنالتی محسوب نمی‌شود چون بازیکن زمین نمی‌خورد اما بازیکنی که روی هوا باشد، با کوچک‌ترین برخورد و تماس از مسیر خودش منحرف می‌شود. به نظر من آقای بنیادی‌فر هم همین تشخیص را داشت؛ ایشان زاویه مناسبی هم داشتند و از نظر من به درستی پنالتی اعلام کرد چون بازیکن پرسپولیس با شارژ بازیکن تراکتور نتوانست به راحتی ضربه سر بزند.

حسین عسگری: به هیچ عنوان پنالتی نبود و مدافع تراکتور هیچ خطایی نکرد. بازیکن پرسپولیس خودش را برای توپ به جلو پرتاب کرد تا هد بزند و این کار را هم کرد و بازیکن تراکتور هیچ خطایی نکرد. خطا باید طوری باشد که نیروی لازم را وارد کند تا تعادل بازیکن به هم بخورد اما در این صحنه بازیکن تراکتور هیچ نقشی روی حرکت بازیکن پرسپولیس نداشت.

حیدر سلیمانی: پنالتی نبود؛ توپ لحظه‌ای به سر مدافع تیم تراکتور سابیده شد ولی در ادامه به نظر آقای بنیادی‌فر حس کرد که مدافع با دست توپ را لمس کرده و به همین دلیل به اشتباه خطای هند اعلام کرد. در این صحنه هل دادنی هم اتفاق نیفتاد و به هیچ وجه برخوردی بین مدافع و مهاجم وجود نداشت.

نوذر رودنیل: از زاویه تلویزیونی چیزی قابل تشخیص نبود؛ شاید صحنه‌ای باشد که بتوانیم تشخیص بدهیم شماره ۱۵ تراکتور واقعا هل داده یا خیر اما از این زاویه خطایی قابل تشخیص نبود./ ورزش سه

اخبارورزش
پربازدیدپرسپولیس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی