تبدیل وضعیت معلمان به کجا رسید؟ / تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمت با طرح ساماندهی کارکنان

به گزارش ساناپرس؛ در روزهای گذشته اظهاراتی از یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد به این مضمون که وزارت آموزش و پرورش و معلمان احتمالاً در دایره‌ی شمول طرح ساماندهی قرار نمی‌گیرند.

اسدی (معلم خرید خدمتی) با انتقاد از این مساله می‌گوید: اگر قرار باشد صدها معلم خرید خدمتی شهرهای مختلف، خارج از دایره طرح ساماندهی باشند و تبدیل وضعیت نشوند، عدالت برقرار نشده است.

او اضافه می‌کند: هدف طرح ساماندهی، حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت تمام نیروها در تمام نهادهای دولتی و عمومی کشور است؛ معلمان خرید خدمتی، مانند کارگران شرکتی و پیمانکاری هستند که برای شرکت‌های واسطه کار می‌کنند؛ این شرکت‌ها، کار حاکمیتیِ «آموزش و پرورش» را از دولت به پیمان گرفته‌اند، امری که به هیچ وجه در دایره‌ی حدود و ثغورِ خصوصی‌سازی نمی‌گنجد، آموزش و پرورش وظیفه‌ای است که نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این معلم با بیان اینکه «شرکت‌های خرید خدمات آموزش و پرورش همان شرکت‌های پیمانکاری در نهادهای دیگر هستند» می‌گوید: اگر قرار به حذف واسطه‌ها و پیمانکاران است، باید شرکت‌های خرید خدمتی برچیده شده و تمام معلمان زیرمجموعه آن‌ها تبدیل وضعیت و رسمی شوند؛ معلمان خرید خدمتی سال‌هاست که با کمترین حقوق و مزایای مزدی، بار بخش قابل توجهی از آموزش کشور را بر دوش گرفته‌اند؛ چطور ممکن است آن‌ها را از طرح ساماندهی کنار گذاشت.

اسدی به تبعیض آشکار میان معلمان رسمی و غیررسمی اشاره می‌کند و می‌گوید: معلمان خرید خدمتی نصف رسمی‌ها هم حقوق و مزایا نمی‌گیرند؛ در آموزش و پرورش به مراتب بیشتر از برخی نهادها، با تعدد قراردادهای شغلی و تبعیض حقوقی مواجهیم؛ این عادلانه نیست که وزارتخانه‌ای به اهمیت آموزش و پرورش را بخواهند احیاناً از طرح ساماندهی مستثنا کنند.

او در پایان می‌گوید: تمام امید ما معلمان خرید خدمتی به طرح ساماندهی و تصویب آن است که شاید بعد از سال‌ها کار با کمترین حقوق و بدون امنیت شغلی و امید به آینده، روزی بتوانیم به حق‌مان دست پیدا کنیم؛ از نمایندگان مجلس تقاضا داریم ما را فراموش نکنند و کنار نگذارند.

اخبارجامعه
پربازدیدتبدیل وضعیت معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی