ابلاغ‌های جدید از رتبه بندی معلمان آغاز شد /  احراز رتبه‌بندی معلمان چه امتیازاتی لازم است؟

به گزارش ساناپرس؛ دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: چگونگی انتخاب ارزیابان طرح رتبه بندی معلمان مشخص شده است. وزارت آموزش و پرورش در مرحله به سراغ ملاک‌هایی رفته که قابلیت سنجش آسانتری دارد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، حدود ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

سه دسته صلاحیت مبنای رتبه بندی

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان و چگونگی انتخاب تیم ارزیابان گفت: طرح رتبه بندی معلمان براساس مصوبات شورای‌عالی آموزش و پرورش باید برمبنای سه دسته صلاحیت تخصصی، صلاحیت علمی آموزشی و صلاحیت عمومی یعنی تعهد و اخلاق نسبت به شغل انجام شود.

او افزود: این سه دسته صلاحیت باید مورد سنجش و مبنای طرح رتبه بندی معلمان باشد و البته این سه کار، دشوار است و نیازمند ابزار، زمان، بودجه و طراحی و رویکرد مناسب است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در یک دوره خاص قرار گرفته‌ایم، افزود: وزارت آموزش و پرورش در مرحله استقرار به سراغ خصوصیات و ملاک‌هایی رفته که قابلیت سنجش آسانتری دارد.

او همچنین درباره چگونگی انتخاب تیم ارزیابان گفت: مجلس در قانون مشخص کرده که اعضای این گروه چه کسانی هستند، به طور مثال شورای مرکزی متشکل از وزیر آموزش و پرورش، برخی معاونان، دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش و افرادی در سطح استان و مناطق هستند.

آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه امسال نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

اخبارجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی