خبر مهم برای سرپرستان خانوار / زمان واریز یارانه مهر اعلام شد

به گزارش ساناپرس؛ یارانه مهرماه نقدی است یا کالابرگ؟ سوال مهم این روزها!! افرادی که به دلیل تراکنش‌های بالا یارانه آنها قطع شده است می‌توانند نسبت به تفکیک حساب شخصی و تجاری خود اقدام کنند. در این صورت در آینده سابقه اطلاعات گردش حساب آنها در نظر گرفته نمی‌شود. روند ثبت اعتراض به دهک‌بندی و شناسایی خانوار مشمول، همچنان ادامه دارد و متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، همچنان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

سازمان هدفمندی یارانه ها زمان دقیق واریز یارانه مهر ۱۴۰۱ و کسر بیست و هشتمین قسط وام کرونای یارانه بگیران را اعلام نکرده است.

بنا بر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود

این در حالی است که بیست و هشتمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه خانوار کسر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صدد است با توزیع کالابرگ، اقشار و طبقات بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد و یارانه کنونی را برای افراد بیشتری از جامعه واریز کند.

دولت در صدد است با توزیع کالابرگ، اقشار و طبقات بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد و یارانه کنونی را برای افراد بیشتری از جامعه واریز کند. ممکن است دهک‌ها جامعه تغییر کنند.

علیرضا شهبازی با حضور در برنامه صبح و گفتگوی رادیو با اشاره به اینکه بر اساس بودجه ۱۴۰۱ دولت موظف به توزیع کالابرگ برای تهیه کالا‌های اساسی بین مردم شده است، گفت: متاسفانه به دلیل اشکالات موجود فعلا این اتفاق رخ نداده است، اما مجلس با جدیت به دنبال اجرای این مهم است و با توجه به اوضاع معیشتی مردم و فشار‌های اقتصادی موجود ممکن است تغییراتی در دهک‌های تعیین شده بوجود بیاید.

او درباره نحوه دهک بندی جدید افزود: تلاش دولت ابتدا تثبیت میزان تورم در جامعه و پس از آن کاهش هزینه‌های خانوار با جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تورم است و بر اساس میزان درآمد اقشار مختلف جامعه اقدام به دهک بندی جدید خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صدد است با توزیع کالابرگ، اقشار و طبقات بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد و یارانه کنونی را برای افراد بیشتری از جامعه واریز کند.

وی گفت: دولت کالابرگ را برای کالا‌های اساسی مانند گوشت و اقلام مورد نیاز مردم در نظر گرفته و امیدواریم هر چه زودتر به این تکلیف قانونی خود در بودجه ۱۴۰۱ عمل کند.

علیرضا شهبازی افزود: دولت هم موظف به ارائه راهکار‌های مناسب برای اجرای این قانون است و مجلس هم تا حصول نتیجه نهایی آن را پیگری می‌کند.

زمان واریز یارانه مهر ۱۴۰۱

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و چهلمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مهرماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

یارانه مهرماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود؟

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه ۱۳۹۹ بود و مهر ماه بیست و هشتمین قسط کسر خواهد شد.

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

زمان واریز یارانه مهرماه ۱۴۰۱ در ابهام

واریز یارانه مهر ۱۴۰۱ بدون ارائه توضیحی مشخص از سوی مسئولان دولتی دست کم تا لحظه تنظیم این گزارش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مردم هنوز به طور مشخص نمی دانند قرار است یارانه مهرماه همانند یارانه تیر، مرداد و شهریور به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت؟

مبلغ یارانه مهر ۱۴۰۱

بیش از دو ماه است که وضعیت مبلغ پرداختی یارانه ها فرق کرده است.

دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی نیست.

با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: «پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد».

بدین ترتیب مبلغ یارانه مهر ۱۴۰۱ نیز همانند خرداد، تیر و مردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

اخباراقتصاد
یارانه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی