دزد ناشی به دام افتاد / مالباخته به حقش رسید / ماجرا چیست؟

به گزارش ساناپرس؛ با انتقال متهم به کلانتری، مالباخته نیز در کلانتری حاضر شد و رضایت خود را اعلام کرد، اما تحقیقات پرونده ادامه دارد.

پسر جوان که ابراز پشیمانی و ندامت در چهره‌اش موج می‌زند با صدایی بغض گرفته گفت: من فریب دوستم را خوردم.

او افزود: دوستم می‌گفت به راحتی می‌توانیم پولدار شویم و فکر می‌کرد دزدی از آدم‌هایی که دستشان به دهان‌شان می‌رسد به جایی برنمی خورد.

با این حرف‌ها وسوسه‌ام کرد. با موتورسیکلت به خیابان رفتیم و اولین سرقت را انجام دادیم. ما کیف خانمی جوان را قاپیدیم و متواری شدیم. نزدیک خانه که رسیدیم داخل کیف را نگاه کردیم.

سیصد و ۷۲ هزار تومان پول نقد، یک گوشی تلفن همراه و یک عدد عینک دودی و کمی خرت و پرت داخل کیف بود.

گوشی تلفن، عینک و ۱۲۲ هزار تومان پول نقد را من برداشتم. به خانه رفتم. در حال بررسی گوشی تلفن همراه با چند عکس روبرو شدم. داشتم شاخ در می‌آوردم.

این زن جوان با خواهرم چند عکس گرفته و در حافظه گوشی ذخیره کرده بود. حتی شماره تلفن همراه و تلفن خانه خواهرم نیز داخل گوشی بود.

تازه متوجه شدم گوشی تلفن دوست خواهرم را دزدیده ایم.

عذاب وجدان

متهم افزود: با دیدن عکس‌های خواهرم شرمنده شدم. نرگس همیشه از این دوستش تعریف و تمجید می‌کرد و آن‌ها همدیگر را خواهر صدا می‌زنند.

آنچه بیشتر از همه مرا عذاب می‌داد این که پدر این خانم، شوهر خواهرم را سرکار برده و در یک شرکت استخدام کرده است.

تا غروب ذهنم درگیر این ماجرا بود. به دوستم زنگ زدم و گفتم کیف سرقتی را باید بدون هیچ کم و کسری به صاحب آن برگردانیم.

می‌گفت پول‌های داخل کیف را برداشته و برای خانواده‌اش غذا از رستوران خریده است.

مانده بودم چه کارکنم. سر شب بود، خواهرم با بچه‌اش به خانه ما آمدند. با دیدن نرگس از خودم بدم آمد.

تصمیم گرفتم گوشی را برگردانم. به راه افتادم. جلوی در خانه مالباخته، زنگ را زدم و گوشی را روی زمین گذاشتم، اما لحظه‌ای که برگشتم و می‌خواستم فرار کنم. او و شوهرش که داخل ماشین نشسته بودند دستگیرم کردند.

با گزارش موضوع به پلیس مرا به اینجا انتقال دادند. دوست خواهرم وقتی فهمید برادر نرگس هستم مرا بخشید.

ولی من نمی‌توانم خودم را ببخشم. آبرو و حیثیت خواهرم و خانواده‌ام را به باد دادم. شاید این کار خدا بود که از همین جای کار خلاف برگردم. برای خودم واقعا متاسفم. به جای آن که به فکر یک کار درست و حسابی باشم و آینده‌ام را با پول حلال بسازم این کار را کردم.

حالا نمی‌دانم چه طور به صورت پدر و مادرم که یک عمر برایم زحمت کشیده‌اند خون دل خورده‌اند و همچنین به چشم‌های خواهرم نگاه کنم؟

متهم آهی گشید و افزود: البته یک مطلب هم باید بگویم. همه تقصیرها را نباید گردن دوست ناباب انداخت. هرکسی اگر با خودش دوست باشد بهترین‌ها را در مسیر زندگی انتخاب می‌کند و این یعنی پیدا کردن راه درست زندگی، استفاده از فرصت‌هایی که می‌توانند ما را به خوشبختی برسانند و دور شدن از گناه و معصیت و اشتباه.

اخبارحوادث
پربازدیددزد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی