برنامه جدی برای سلبریتی ها/ آماده بازداشت باشند؟

به گزارش ساناپرس، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان با بیان اینکه برخی از سلبریتی‌‌ها با درک نادرست و جاهلانه زمینه به‌اشتباه افتادن بیشتر بدنه اجتماعی را فراهم کردند، گفت: تخطی کردن حتی از یک‌بند قانونی سرآغازی برای ایجاد هرج‌ومرج، کشمکش و جدال در یک جامعه است.

جهل برخی سلبریتی‌ عامل بخش مهمی از ناآرامی‌ها/ تخطی از قانون آغاز هرج‌ومرج است

مهدی هدایتی، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حوادث اخیر و بروز اغتشاشات و ناآرامی‌ها، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان ملت ایران ایجاد انکسار و چنددستگی در میان بدنه اجتماعی جامعه است و این رویدادها موجب می‌شود با مشتبه نشان دادن واقعیت‌ها، زمینه تصمیم‌گیری درست از افراد سلب شود و به‌درستی نتوانند در خصوص موضوعات مهم اجتماعی تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به نقش سوء برخی از سلبریتی‌‌های فرهنگی و ورزشی در ایجاد و گسترش ناآرامی‌ها، تصریح کرد: برخی از افرادی که در کشور به‌نوعی به شهرت دسترسی پیدا کردند و تحت عناوینی به‌اصطلاح هنرمند خود را سلبریتی‌ می‌نامند متأسفانه در این آتش بنزین ریختند و با درک نادرست و جاهلانه زمینه به‌اشتباه افتادن بیشتر بدنه اجتماعی را فراهم کردند که دلیل آن‌هم عدم شناخت و عدم آگاهی لازم همان بدنه سلبریتی‌ ها است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه اگر بدنه سلبریتی‌ از میزان تخصیص و دانش اجتماعی برخوردار نباشد با تصمیمات و اظهارنظرهای خود موجب به‌اشتباه افتادن بخش مهمی از افکار و آرای اجتماعی در کشور می‌شود، گفت: متأسفانه در اتفاقات چند روز اخیر ما شاهد بودیم که این جهل و ناآگاهی سلبریتی‌‌ها خودش بخشی مهم از این اتفاقات را شامل می‌شد.

هدایتی خشونت‌طلبی برای نشان دادن آرا را یکی از مذموم‌ترین و ناپسندترین کنش اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: در هر کنش اجتماعی باید افکار، آرا، عقاید و نظرات شهروندان و هر مجموعه اجتماعی از طریق گفت‌وگو و اظهارنظر مستقیم انجام شود البته این به معنای نادیده گرفتن رویه‌های حقوقی و قانونی و حقیقی در هر کشور نیست.

به گفته استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان اگر موضوعی به‌مثابه یک‌رویه قانونی شناخته شود، انجام و التزام آن برای همه شهروندان واجب است و تا زمانی که آن مسئله به‌عنوان یک‌رویه قانونی شناخته می‌شود نیاید حتی نسبت به یک‌بند از این قانون تخطی صورت بگیرد.

وی تخطی کردن حتی از یک‌بند قانونی را سرآغازی برای ایجاد هرج‌ومرج، کشمکش و جدال در یک جامعه دانست و بیان کرد: قبل از اینکه جدال در فضای اجتماعی رخ دهد باید ابتدا از طریق گفت‌وگو و صحبت میان افکار و بدنه مختلف اجتماعی، آن مسئله تبدیل به یک دغدغه و موضوع اجتماعی شود و سپس تصمیم آن را به مکانیسم‌های نظام سیاسی بسپاریم.

اخباربازیگران و هنرمندان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی