یک خبر خوش برای روستاییان/ وام مسکن تسهیل شد

در حالی که قرار بود از هفته‌های گذشته تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی واحد‌های مسکن روستایی پرداخت شود، اما به گفته روستاییان هنوز خبری از پرداخت این وام نیست.

طرح نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی این روزها برای بسیاری از متقاضیان دردسر ساز شده است. ابتدای امسال دولت وعده داده بود که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می کند اما هنوز بعد از گذشت حدود ۶ ماه هیچ تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت نشده و این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی شده است.

مقرر شده است که ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن در روستاها ساخته شود از سوی دیگر هم باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شود اما عدم پرداخت این تسهیلات، باعث شده که متقاضیان در روستاها اقدامی در جهت نوسازی واحدهای خود نکنند.

در همین رابطه منزوی یکی از روستاییان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای سال اعلام کردند که قرار است برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت شود اما طی ۶ ماه گذشته هر بار وعده و وعید های مختلفی در این حوزه داده می شود و همین موضوع باعث شده که دیگر حتی به سراغ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی هم نرویم و از طرف دیگر مصالح ساختمانی هم در این مدت با افزایش قیمت روبرو شده است.

همچنین بهرامی یکی دیگر از روستاییان متقاضی وام ۲۰۰ میلیون تومانی اعلام کرد: هر بار به بانک ها برای دریافت این تسهیلات مراجعه می کنیم، می گویند به ما چیزی ابلاغ نشده است. اگر ابلاغ نشده چرا هر بار مسئولان بنیاد مسکن اعلام می کنند که این هفته یا هفته بعد این تسهیلات پرداخت می شود؟

در همین رابطه نیکزاد رئیس بنیاد مسکن اعلام کرده است که در خصوص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، پس از پیگیری های بسیار زیاد و چانه زنی با رئیس سازمان برنامه وبودجه مبنی بر پرداخت تسهیلات و دریافت موافقت از این سازمان برای تورم زا نبودن آن، بالاخره موفق به دریافت مصوبه این تسهیلات شده ایم اما هنوز این مصوبه به بانک ها ابلاغ نشده است.

اخباراقتصاد
مسکن
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی