آخرین وضعیت ورودی تالاب هورالعظیم/ کسری دو هفته اول تیر در حال جبران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت نیرو، علی شهبازی با اشاره به آخرین وضعیت ورودی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: این میزان جریان آب بیش از نیاز زیست محیطی تالاب بوده و کسری دو هفته اول تیرماه به‌صورت کامل در حال جبران است.  

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: نیاز زیست محیطی تالاب هورالعظیم از ابتدای سال آبی جاری تا انتهای خردادماه به صورت کامل از نظر کمیت و توزیع زمانی تامین شده و در یک بازه زمانی در تیرماه به دلیل برداشت حقابه تالاب جهت مصارف غیرمجاز در تامین آب آن مشکل ایجاد شد.

آخرین وضعیت ورودی تالاب هورالعظیم/ کسری دو هفته اول تیر در حال جبران است

وی افزود: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای در تیرماه، حجم مخزن یک تالاب هورالعظیم نسبت به خرداد ۱۰ درصد کاهش داشته و در مخزن دوم و سوم نیز تغییر یا کاهش معنی داری صورت نگرفته است. بیشترین میزان کاهش در مخزن شماره پنج است که البته دارای منابع آب شور بوده و اکوسیستم فعال ندارد.

شهبازی ادامه داد: این میزان تغییر در سطوح آبدار تالاب در شرایط تابستان با افزایش تبخیر طبیعی بوده و با افزایش ورودی تالاب در روزهای اخیر وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط خشکسالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است و در صورت عدم رعایت الگوی کشت کم مصرف، اثرات خشکسالی از منظر شدت و تداوم افزایش خواهد یافت.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی