قدم بعدی هری کین چیست؟

سپهر ستاری: «هری کین» کاپیتان تیم ملی انگلیس در رقابت‌های یورو 2020 برای رسیدن به اولین جام دوران ورزشی خود همه کار کرد ولی باز هم در آخرین گام ناکام ماند تا کلکسیون افتخاراتش همچنان «پر از خالی» باشد. چهره‌ای که پس از یک فصل طاقت‌فرسا و 13 ماه بازی بدون توقف، این فرصت را دارد که تا روزهای ابتدای ماه آگوست به استراحت بپردازد و خود را برای بازگشت به تمرینات پیش‌فصل تیمش، پرانرژی و با انگیزه کند. اما در همین بازه زمانی، روزها و ساعت‌های سرنوشت‌سازی انتظار کین را می‌کشد تا «ستاره» برای دومین بار در فصل تابستان، طعم تلخ شکست را نچشد.

بر هیچکس پوشیده نیست که هری، نقشه جدایی از اسپرز را در سر می‌پروراند؛ در ماه مِی بود که منابع مختلف نقل کردند یک پیشنهاد جذاب پیش روی کین قرار گرفته؛ پیشنهادی که تا این لحظه سعی شده زوایای آن مسکوت بماند! البته تاتنهام همچنان اصرار دارد که هری با توجه به قراردادش حداقل سه سال دیگر در جمع اسپرز باقی خواهد ماند و هیچ پیشنهادی برای او را نخواهد پذیرفت، ولی طرف مقابل تیمی نیست که «نه» را به این راحتی‌ها بپذیرد؛ آن طرف میز «منچسترسیتی» ایستاده و قصد ندارد به آسانی از گزینه مد نظر «پپ گواردیولا» صرف نظر کند.

در جریان یورو 2020، خبرهایی مبنی بر مذاکره دو باشگاه به گوش رسید اما با توجه به اینکه کین در مسابقات حساسی حضور داشت، چندان عمومی نشد! به همین دلیل هم بود که سران دو سیتی و اسپرز، از انتشار و افشای خبر پیشنهاد یک‌صد میلیون پوندی برای انتقال این ستاره، عصبانی شدند. ولی حالا جام ملت‌های اروپا به پایان رسیده و باید منتظر پاسخ‌دهی این سوالات باشیم که «آیا کین در لندن می‌ماند یا بار سفر به سمت منچستر می‌بندد؟»، «چه آینده‌ای در انتظار کین است؟»، «سیتی چقدر برای جذب گزینه مد نظر سرمربی خود اصرار و پافشاری خواهد کرد؟» و شاید از همه مهم‌تر اینکه «آیا لوی در نهایت از مواضعش کوتاه خواهد آمد؟»

کشیده شدن بازی فینال به وقت‌های اضافه و در ادامه به ضربات پنالتی، باعث فشار روحی و جسمی زیادی به هری شده و سخت است با کسی که علیرغم عملکرد درخشانش، بار دیگر در آستانه رسیدن به یک جامِ قهرمانی، ناکام مانده؛ همدردی نکنیم. لوی هم گفته همانند کین از ناکامی‌های متوالی در کسب عناوین قهرمانی توسط تاتنهام دچار ناراحتی مضاعفی شده. ولی آیا این ناراحتی می‌تواند به ناکامی 14 ساله آنها پایان دهد؟ آیا تدابیری برای این اندیشیده شده که سال دیگر در خصوص 15 سال ناکامی اسپرز سخن نگوییم؟ نکته تعجب‌برانگیز اینجاست که حتی از سوی مدیران ارشد اسپرز هم پاسخ قاطعی برای این سوالات روی خروجی رسانه‌ها قرار نگرفته!

آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر، در حال حاضر علاقه فراوانی به جذب ستاره شماره 9 تیم ملی انگلیس دارند و حتی حاضر هستند برای اضافه کردن کین به ترکیب‌شان، سیاست سال‌های اخیر خود – مبنی بر اینکه برای هیچ بازیکنی بیش از 60 میلیون پوند خرج نمی‌کنند – را هم زیر پا بگذارند. فروش ستاره‌هایی همچون «برناردو سیلوا» و «گابریل ژسوس» نیز دقیقاً جهت تقویت پروژه جذب هری در دستور کار قرار گرفته است. البته سیتیزن‌ها با توجه به تجربه خرید «کایل واکر» از تاتنهام، به خوبی می‌دانند که لوی بدون یک مبارزه بزرگ و پرسروصدا، از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. حتی یک منبع نزدیک به این دو باشگاه، تجربه مذاکره با رییس تاتنهام را به وجود «خون در ادرار» تشبیه کرده است!

درخشش‌های چشم‌گیر کین و زدن 4 گل در 4 بازی حذفی یورو 2020 اما تاثیری روی قیمت این بازیکن نخواهد داشت زیرا او طی 7 سال گذشته، به خوبی ارزش‌های واقعی‌اش به عنوان یک بازیکن در سطحِ کلاسِ جهانی را به اثبات رسانده است. ستاره‌ای که فصل گذشته با زدن 23 گل و ارسال 14 پاس گل، عنوان بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

مقصد احتمالی دیگر هری، حداقل از نظر رسانه‌ها، می‌تواند تیم سرخ‌پوشِ شهر منچستر باشد اما دو دلیل وجود دارد که احتمال حضور او در جمع «شیاطین سرخ» را به شدت کاهش می‌دهد؛ اول اینکه یونایتدی‌ها در این تابستان 73 میلیون پوند برای «جیدن سانچو» هزینه کرده‌اند. دوم هم تجربه عذاب‌آور مذاکره مستقیم با «دنیل لوی» است!

فراموش نکنید که پیش از این دو تلاش منچستریونایتد برای مذاکره با لوی در راستای جذب «گرت بیل» و «لوکا مودریچ» از تاتنهام، با انتقال این دو بازیکن به رئال مادرید به پایان رسید! اما نقطه اشتراک داستان هر دو بازیکن اینجاست که آنها در اقدامی مشابه از حضور در تمرینات سر باز زدند و به باشگاه فشار آوردند تا در پایان لوی را مجبور به امضای قرارداد انتقال کنند. کاری که بعید است کین مایل به انجامش باشد! پس با توجه به تصمیم قاطع لوی که می‌گوید «کین فروشی نیست»؛ به نظر می‌رسد او در ترکیب اسپرز ماندگار شود!

در این بین برخی معتقدند پیشنهادات برای هری – که دو هفته دیگر 28 ساله می‌شود – از نظر مالی بسیار خوب است و تاتنهام با توجه به شرایط مالی خود، باید در همین مقطع عقب‌نشینی کند؛ به خصوص اینکه آنها برای خرید بازیکنان جدید، در ابتدا باید یک فروش قابل توجه به ثبت برسانند. ضمن اینکه وقتی یک بازیکن به دنبال جدایی است و آینده‌اش را در جای دیگری می‌بیند، نباید سد راهش شد. این اعتقادی است که بعضی از هواداران تاتنهام بر آن استوار هستند.

حالا تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که تا روزهای ابتدایی آگوست به انتظار بنشینیم تا ببینیم «هری کین» تمرینات آماده‌سازی پیش‌فصل را در کدام شهر شروع می‌کند؛ لندن؟ منچستر؟ کسی چه می‌داند شاید هم مادرید!

نویسنده: چارلی اِکِلشیــِـر

مترجم: سپهر ستاری

258 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی