جدیدترین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده / زمان پرداخت مطالبات بازنشستگان؟ + جزئیات

به گزارش ساناپرس؛ جدیدترین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده / زمان پرداخت مطالبات بازنشستگان؟ + جزئیات بیش از دو هفته از وعده‌ی برگزاری نشست و مشخص شدن زمان پرداخت مطالبات بازنشستگان سایر سطوح کارگری می‌گذرد اما هنوز مشخص نیست معوقات پنج ماهه قرار است طبق چه زمانبندی و در چه ماه‌هایی از سال پرداخت شود.

بازنشستگان سایر سطوح از استان‌های مختلف از مقامات سازمان تامین اجتماعی درخواست دارند قبل از نیمه‌ی مهر، جدول پرداخت معوقات بازنشستگان منتشر شود.

این در حالیست که پیگیری‌های ما از نمایندگان بازنشستگان در کانون‌ها نشان می‌دهد که معوقات بازنشستگان حتماً قبل از پایان سال به صفر می‌رسد اما هنوز زمان دقیق پرداخت مشخص نشده است.

بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان سال بیست و پنج درصد متناسب‌سازی باقیمانده از سال گذشته نیز اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال به حساب بازنشستگان واریز گردد.

علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) با اشاره به بحث تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری آن (شستا) از پیگیری مجلس در این زمینه خبر داد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شستا و تامین اجتماعی خبر داد: هنوز اعضای کمیته‌های فنی تحقیق مشخص نشده و فرآیند تفحص از این دو نهاد آغاز نیز آغاز نشده اما فعلا رئیس و جانشین و دبیران کمیته تحقیق تفحص مشخص شدند که قبلا اسامی آن‌ها اطلاع رسانی شده است.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص ابتدا از خود سازمان تامین اجتماعی شروع می‌شود، توضیح داد: مردم اطمینان داشته باشند این تحقیقات دقیق و بدون اغماض شروع می‌شود و خود صندوق تامین اجتماعی و مصارف آن نیز در مجموعه کمیته تفحص بررسی خواهد شد. سپس به سراغ خود مدیریت مجموعه شستا و حتی شرکت‌های زیرمجموعه آن خواهیم رفت و حسابرسی در مورد آنها نیز انجام و هر تخلفی نیز در صورت وجود اعلام خواهد شد.

وی در پایان افزود: ما در زمینه تاخیر در پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین بحث افزایش مطابق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن کارگران نیز پیگیری لازم را از دولت انجام خواهیم داد و در این زمینه مردم اطمینان خاطر را داشته باشند

نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری صبح دیروز، سه‌شنبه ۲۹ شهریور، در خانه کارگر برگزار شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بیمه آتیه‌ساز حافظ به تعهدات خود عمل نمی‌کند و این موضوع سبب شده بیمه شدگان با مشکلات بسیاری مواجه شوند. بیمه شده برای گرفتن خدمات به بیمارستان طرف قرارداد می‌رود اما از آنجا که آتیه ساز به تعهدات خود عمل نکرده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود و هزینه‌ی سنگین درمان را خود می‌دهد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این نشست به اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق این اصل دولت موظف است بیمه، درمان و آموزش رایگان برای همه فراهم کند. فراهم کردن بیمه پایه برای همه از وظایف حاکمیتی است اما دولت از همان ابتدا به دنبال این بود که این وظیفه‌ی حاکمیتی را به سازمان تأمین اجتماعی محول کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۳ قانون نظام جامع تأمین اجتماعی موضوعیت پیدا کرد. در این قانون همه‌ی سازمان‌های بیمه در قالب وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سازماندهی شد. ما در آن زمان عکس‌العمل نشان دادیم. چراکه تجربه‌ی تغییر قانون تأمین اجتماعی را در سال ۱۳۵۴ داشتیم. در آن مقطع نیز موضوع شکل گیری وزارت رفاه مطرح شد و همان زمان هم کارگران به رهبری مرحوم فیضی اعتراض کردند چراکه احساس می‌کردند دارایی آن‌ها از دست خواهد رفت و شاه دستور توقف این تصمیم را داد.

اخباراقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی