سامانه جدید رتبه بندی معلمان / ارزیابان حرفه ای طرح رتبه بندی معلمان / تأیید نهایی زمان بارگذاری مدارک؟

به گزارش ساناپرس؛ محسن زارعی، در آئین افتتاحیه دوره آموزش ارزیابان طرح رتبه بندی معلمان استان‌های جنوب کشور گفت: هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه‌ای رتبه بندی معلمان کشور با محوریت استان فارس با حضور پانصد و سی فرهنگی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند انتخاب ارزیابان گفت: همکاران بر اساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده‌اند.

زارعی به روند برگزاری مرحله اول دوره تربیت ارزیابان که در تهران، کرمانشاه، مشهد برگزار شد، اشاره کرد و از برگزاری این دوره برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل خبر داد.

وی گفت: همکاران فرهنگی در مرحله اول فرایند بارگذاری و خود اظهاری در سامانه رتبه بندی را انجام و سپس در مرحله دوم باید مدیران و گروه‌ها و راهبران آموزشی نسبت به تأیید مدارک و مستندات اقدام و گزارش ثبت مشاهدات و رفتار از سوی همکاران و دلالت‌ها را به ارزیابان ارائه دهند.

وی گفت: ارزیابان بر اساس آموزش‌هایی که می‌گذرانند، گواهی‌نامه ارزیابی صادر می‌شود که حتی می‌توانند با ارگان‌های دیگر همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: ارزیابی، گزارش و دلالت مدیران بر اساس شایستگی‌هایی که در قانون تصویب شده است، فعالیت ارزیابی انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی با اشاره به اینکه این روند به مرور انجام خواهد شد، افزود: بعد از گزارش مدیران، توسط سامانه، نمره‌ای تولید و به هیئت ممیزه گزارش می‌شود که آنها موضوع رتبه بندی همکاران را به انجام می‌رسانند و نهایتاً احکام صادر می‌شود.

زارعی با اشاره به زمان بارگذاری مدارک و تکمیل خود اظهاری در سامانه تاکید کرد: در حال حاضر سامانه فعال بوده و همکاران می‌توانند تأیید نهایی را ثبت کنند که از همه فرهنگیان درخواست دارم که هرچه سریع‌تر ثبت نمایند.

وی افزود: برای بارگذاری مدارک، فیلم و فایل راهنمایی در سایت رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است که همکاران می‌توانند از آنها استفاده نمایند.

اخبارجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی