خبر مهم آذربایجان | این کشور خیال ارمنستان را راحت کرد

به گزارش ساناپرس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با یک مقام ارشد دولت روسیه از صلح بلند مدت و پایدار در منطقه «قفقاز جنوبی» سخن گفت. «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با یک مقام ارشد دولت روسیه از صلح بلند مدت و پایدار در منطقه «قفقاز جنوبی» سخن گفت.

رئیس جمهور جمهوری آذربیجان در دیدار با «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفت: «بارها اعلام کرده‌ایم که طرفدار صلح بلند مدت و پایدار، حل تمام مشکلات همسایگان و بهبود منطقه از شرایط سختی که ۳۰ سال در آن بوده‌ایم، هستیم».

وی ادامه داد: «البته مسائل امنیت منطقه‌ای همیشه در دستور کار روابط ما قرار دارد. ما اخیرا در دیدار با رئیس جمهور روسیه در “سمرقند” در این مورد صحبت کردیم. البته صلح در منطقه برای همه کشورها و همه مردم ضروری و دستور کار ما این است».

ولودین نیز گفت: «روابط روسیه و جمهوری آذربایجان به لطف تلاش‌های روسای جمهور دو کشور در بسیاری از مسائل با موفقیت در حال توسعه است».

وی افزود که دومای روسیه و پارلمان جمهوری آذربایجان باید در راستای اجرای قانون همکاری‌های بین دو کشور تلاش کنند.

طبق توافق آتش‌بس نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) که به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه رسید به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داده شد و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد و حضور نیروهای حافظ صلح روس طبق همین توافق انجام شده است

اخبارسیاسی
ارمنستان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی