سیگنال جدید از بورس / پیش بینی بورس فردا 6 مهر 1401

به گزارش ساناپرس؛ بورس تهران روز کاری گذشته بیش از 6 هزار واحد مثبت شد تا اندکی از افت 27 هزار واحدی روز شنبه را جبران کند. خیلی از اهالی بازار انتظار بازار رِنج و بی رمقی را برای این هفته نیمه تعطیل داشتند اما با خبر نرخ بهره در امریکا و تغییرات قیمتی در کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی شاهد افت خیز های زیادی در بازار بودیم.

از منظر تکنکیالی شاخص کل به هیجان فروش سنگین خود رسیده است باید دید چگونه از این هیجان فروش خارج می‌شود.

بازار را از چند زاویه با دیدگاه تکنیکالی بررسی می‌کنیم. اما قبل از آن باید گفت که تحلیل تکنیکالی آخرین مرحله از ارزیابی‌ها است و در ابتدا باید وضعیت کلان اقتصادی سپس بررسی صنعت و در انتها بررسی بنیادی نماد ها و شرکت را باید در برنامه کاری داشت. به همین خاطر ما فرض را بر این قرار داده‌ایم که خواننده موارد فوق را مد نظر قرار داده است و حالا رفتار سایرین را با نمودارهای بررسی می‌کند تا دیدگاه افراد در خصوص بازار را متوجه شود.

مورد اول این که هفته های پیش در خصوص مثلث نزولی صحبت کردیم و اهداف این الگو را دو مدل در نظر گرفتیم هدف اول به اندازه قاعده مثلث و هدف دوم به اندازه موج قبل از مثلث که این مثلث نزولی به هر دو هدف مد نظر رسید.

مورد دیگر موج شماری الیوت که در حال حاظر در موج پنجم هستیم و ذکر شد این احتمال وجود دارد که موج پنجم از موج سوم ایجاد شده بزرگتر باشد که اینجا موج پنجم به همان اندازه موج سوم یعنی چیزی در حدود 10 درصد افت را تجربه کرده است که با موج قبل از تشکیل الگوی مثلث برابری می‌کند.

همچنین بررسی هیجان  فروش در اندیکاتور RSI  که از حد تاریخی این اندیکارتور که برای شاخص در محدوده 20 واحدی بوده است فراتر رفته و به عدد 11 واحدی رسیده است.

و آخرین مورد خط روند صعودی که می‌شود از آن به عنوان کف کانال صعودی نام برد. همه این موارد حاکی از این است که بازار چه از منظر تکنیکالی و چه از منظر بنیادی در محدوده های زمانی و قیمتی خوبی قرار دارد و ریسک های بیرونی همچون حواشی و اعتراضات اجتماعی می‌تواند سرمایه‌گذار را برای مدتی عقب بکشاند و ورود پول را به تعویق بیاندازد.

مثبت شدن بازار هرچند کم برای شاخص در روز دوشنبه می‌توانست برای خیلی ها نقطه امیدی محسوب شود تا بازار صعودی تر شود و برای عده ای فرصت مناسب خروج در قیمت‌های مثبت باشد.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین و خطرناک ترین اقدام برای بورس وضعیت بودجه 1402 خواهد بود. اخبار و شایعاتی که  قبل از تقدیم بودجه به مجلس در فضای مجازی بازار سرمایه دست به دست می‌شود به همراه تصمیمات خلق الساعه‌ای که در این چندساله اخیر شاهد آن بوده ایم می‌تواند برای بازار خیلی خطرناک تر باشد.

اخباراقتصادپول و بورس
پیش بینی بورس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی