اولتیماتوم کی روش به بازیکنان برای بازی با سنگال

به گزارش ساناپرس، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برد ارزشمند مقابل اروگوئه، امروز (سه شنبه) طی دومین بازی تدارکاتی در اردوی اتریش با هدایت کارلوس کی روش به مصاف سنگال می رود.

 ایران در اولین بازی تدارکاتی خود در مسیر آماده سازی جام جهانی با کی روش، مقابل اروگوئه قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۱ بر ۰ پیروز این دیدار شد. حالا شاگردان کارلوس کی روش باید امروز برابر سنگال قرار بگیرند؛ سنگالی که قهرمان جام ملت های آفریقا در سال ۲۰۲۱ است. تیم ملی در حالی برای بازی با سنگال آماده می‌شود شود که کارلوس کی‌روش از تقابل با این تیم خاطره خوبی ندارد چرا که سنگال نه تنها اجازه نداد مربی پرتغالی با مصر قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود بلکه جلوی صعود شاگردان کی‌روش به جام جهانی قطر را هم گرفت و کی‌روش امیدوار است بتواند در بازی امروز از حریف آفریقایی تیم ملی انتقام بگیرد. با هم به بررسی این بازی می‌پردازیم؛

سنگال؛ پرستاره و بد بدن

سنگال که دو روز پیش بولیوی را با ۲ گل شکست داد بازیکنان سرشناسی دارد که معروفترین آنها سادیو مانه بازیکن بایرن‌مونیخ است. کولیبالی کاپیتان سنگال هم در چلسی توپ میزند و توره دفاع چپ قهرمان آفریقا هم عضو میلان است. سنگال در حالی برابر ایران قرار می گیرد که در ۱۵ بازی گذشته خود تنها متحمل یک شکست شده است. تک شکستی که مقابل مصر کارلوس کی روش در مقدماتی جام جهانی رقم خورد.سنگال قبل از دیدار با ایران به مصاف بولیوی رفت و با ترکیب:

آلفرد گومیس، عبدو دیالو، کالیدو کولیبالی، فوده بالو، پاپه گی، پاپه سار، موصطفی نام، پاپه سیس، بولایه دیا، کرپین دیاتا و سادیو مانه

برابر این تیم حاضر شد و در نهایت با گل های بولایه دیا و سادیو مانه به برتری ۲ بر ۰ رسید. سیستم سنگال برابر بولیوی ۳-۴-۳ بود، سیستمی که به احتمال زیاد برابر ایران نیز اسفاده می شود.

در بازی های اخیر این تیم، سادیو مانه از پست وینگر چپ به پست مهاجم هدف انتقال پیدا کرده، پستی که باعث بهبود آمار گلزنی این بازیکن در دیدار های اخیر شده است. اگر آمار سنگال در ۵ بازی اخیرشان را بررسی کنیم به نکات جالبی می رسیم:

  1. میانگین درصد مالکیت شاگردان آلیو سیسه در این ۵ بازی، ۶۱.۸ درصد بوده است.
  2. میانگین ۱.۴ گل به ازای هر بازی را ثبت کرده اند.
  3. میانگین تعداد پاس های این تیم، ۴۲۶ پاس ثبت شده است.
  4. میانگین ۱۷.۸ شوت به سمت دروازه حریف برای این تیم ثبت شده است.

این آمار ها نشان می دهد که سنگال به بازی مالکانه و هجومی علاقه زیادی دارد. در دیدار های اخیر سنگال تاکتیک های مشابهی دیده شده است. هنگام کار های هجومی سادیو مانه در پشت محوطه جریمه تیم حریف جایگیری می کند، بازیکن های هم تیمی او را صاحب توپ می کنند و مانه نیز توپ را نگه می دارد و سپس به کناره های زمین انتقال می دهد. پس از این کار مانه خود را به محوطه جریمه حریف رسانده و با جایگیری مناسب برای استفاده از توپ ارسالی صبر می کند. هنگام حملات، مدافعان سنگال نزدیک به خط هافبک این تیم بازی می کنند و در پشت سر آنها فضای مناسبی برای حملات تیم حریف ایجاد می شود اما نکته حائز اهمیت، پرسینگ شدید بازیکنان سنگال هنگام از دست دادن توپ است که با فشار از سوی خط هافبک و حمله این تیم بازیسازی تیم حریف را مختل می کند. نزدیک بودن خط دفاع این تیم به خط هافبک باعث می شود MAN MARKING (یارگیری نفر به نفر) به بهترین شکل انجام شود و بازیکن صاحب توپ گزینه ای برای پاس دادن نداشته باشد و ترجیح او برای خارج شدن از فشار، ضربه زدن به زیر توپ باشد.

در دفاع ۳ نفره سنگال حضور کولیبالی تنومند در راس و حضور بازیکن هایی با سرعت نسبتا بالا مثل دیالو و بالو باعث شده سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله زیاد باشد و همچنین استحکام خط دفاعی این تیم از قبل بیشتر شود.

غایبان ویژه

با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند و تعویض او مقابل اروگوئه٬ دروازه‌بان پرسپولیس جلوی سنگال بازی نخواهد کرد و باید دید فردا چه کسی درون دروازه تیم ملی قرار خواهد گرفت. نکته جالب اینکه ادوارد مندی دروازه‌بان سنگال که در چلسی حضور دارد٬ به دلیل‌ مصدومیت بازی با ایران را از دست داده است. به جز مندی سنگال مقابل ایران، بولایه دیا، بونا سار، و ایسماییل سار را در اختیار ندارد تا با ترکیبی نسبتا متفاوت از دیدار های گذشته مقابل ایران قرار بگیرد.

Edouard Mendy misses match against Iran - Tehran Times

ترکیب احتمالی سنگال برابر ایران:

آلفرد گومیس، فوده بالو، کالیدو کولیبالی،عبدو دیالو، پاپه سیس،فورموس مندی، پاپه گی، ادریسا گانا گی، سادیو مانه، بولایه دیا و کرپین دیاتا

آخرین بازی تدارکاتی جدی

در شرایطی که قرار بود تیم ملی قبل از جام جهانی به مصاف روسیه برود اما این دیدار منتفی شد و قرار است شاگردان کی‌روش در روز ۲۰ آبان دیداری تدارکاتی با یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشند.

شیرهای ترانگا؛ آخرین محک جدی با طعم انتقام

دیدار ایران – اروگوئه امروز سه شنبه ۵ مهر ماه، ساعت ۱۸ در ورزشگاه BSFZ-Arena در کشور اتریش برگزار می شود.

اخبارورزش
کی روش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی