مزایای تبلیغ در گوگل

جهان در حال تغییر است و تکنولوژی و اینترنت نقش بسیار پررنگی در این تغییرات دارند. اینترنت و فضای مجازی بر ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها مخصوصاً کسب‌وکار آن‌ها بسیار تأثیر گذاشته است. بسیاری از مشاغل وارد فضاهای مجازی و سایت‌های اینترنتی شده‌اند و به درآمدهای بسیار خوبی رسیده‌اند. هنگامی‌ که یک سایت برای کسب‌وکار خود می‌سازید، سایت شما برای پیشرفت و فروش و یا حتی برای تخمین وضعیت بازار و تقاضای مردم، نیاز به تبلیغات در گوگل دارد. مزایای تبلیغ در گوگل بسیار گسترده است و از جهات گوناگون سایت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پیش از آن‌که دربارۀ مزایای تبلیغ در گوگل سخن بگوییم، بهتر است مقداری اطلاعات دربارۀ دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو به دست آورید. امروزه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به شیوه قدیمی نیست و بروز شده است و شما باید برای پیشرفت خود، با تکنولوژی هم‌قدم شوید. گوگل یک موتور جست‌وجوی اینترنتی است که یک الگوریتم اختصاصی برای نمایش نتایج جست‌وجوی هر کاربر و یا بهتر بگوییم، هر کلمه کلیدی، مورداستفاده قرار می‌دهد. وظیفه گوگل ساماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن بهترین اطلاعات برای کاربران است.

طراحی سایت

برای این‌که بتوانید از مزایای تبلیغ در گوگل بهره ببرید، باید یک سایت برای خود طراحی کنید. مشاغلی که می‌خواهند بروز باشند و علاوه بر مشتریان حضوری، مشتریان غیرحضوری نیز داشته باشند، به یک سایت نیاز دارند.

طراحی سایت به مراحل طراحی یک پایگاه اینترنتی به‌منظور اطلاع‌رسانی، معرفی شرکت و ارائه خدمات در آن سایت گفته می‌شود. در سال ۱۹۹۱، مخترع وب، تیم برنرزلی، اولین وب‌سایت را به وجود آورد و اولین وب‌سایت به نام او ثبت شد. اولین وب‌سایت، برای ارسال ایمیل ابرمتن مورداستفاده قرار می‌گرفت. در این سایت به‌جز متن هیچ‌چیز دیگری مانند تصویر، رنگ‌بندی و گرافیک استفاده‌نشده است. امروزه طراحی سایت پروسه‌ای تشکیل‌شده از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو است.

سایت‌ها ازنظر طراحی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

1. استاتیک یا ایستا:

به‌طور معمول از سایت استاتیک برای طراحی وب‌سایت‌هایی که مدت‌ها نیاز به تغییر ندارند؛ مانند سایت‌های معرفی استفاده می‌کنند. در این نوع سایت، مطالب و محتویات آن فقط یک‌ بار جمع‌آوری‌شده و هر یک از صفحه‌های سایت، به‌صورت جداگانه طراحی و بارگذاری می‌شوند. طراح و کارشناس سایت می‌تواند برای ایجاد هر تغییری در این سایت‌ها اقدام کند.

2. دینامیک یا پویا:

سایت‌های پویا نیاز به تغییر مداوم محتوا دارند و با توجه به کاربرد سایت، طراحی‌ شده و توسعه پیدا می‌کنند. در سایت‌های دینامیک، یک طراح و یا یک پشتیبان سایت وظیفه پویاسازی وب‌سایت را بر عهده دارد. طراح باید سایت را به‌گونه‌ای طراحی کند که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و با انتشار محتوا، طراحی سایت دچار مشکل نشود.

مزایای طراحی سایت

طراحی سایت برای هر کسب‌وکاری مزایای فراوانی دارد که قبل از گفتن مزایای تبلیغ در گوگل به مزایای طراحی سایت می‌پردازیم:

  • سهولت دسترسی

امروزه رفتن به بازار وقت‌گیر است و تردد با ماشین و یا حتی پیاده رفتن میان شلوغی‌ها ممکن است باعث شود نتوانید محصول باب میل خود را پیدا کنید. امروزه به‌منظور خرید آسان‌تر، خرید آنلاین پدید آمده است که افراد زیادی از آن به‌منظور رفع نیاز خود استفاده می‌کنند‌. برای خریدهای اینترنتی قوانین امنیتی به وجود آمده است که این فرآیند را امن می‌کند و ممکن است به افزایش درآمد شما کمک شایانی کند.

  • کاهش هزینه

کم کردن هزینه‌ها باعث رشد و پیشرفت کسب‌وکار شما نیز می‌شود. یکی از مزایای طراحی سایت برای افراد، کاهش هزینه‌ها است؛ به‌طور مثال، برای یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید از مزایای تبلیغ در گوگل بهره‌مند شوید؛ این در حالی است که برای فروشگاه غیر اینترنتی خود باید هزینه زیادی صرف تبلیغ در بیلبوردها انجام دهید. اگر وب‌سایت شما از طراحی درستی برخوردار باشد، اغلب بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل خواهد کرد.

  • بازاریابی گسترده‌تر

بازاریابی برای وب‌سایت بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از هر نوع بازاریابی دیگر است. برای تبلیغ وب‌سایت می‌توانید از مزایای بحث سئو سایت و مزایای تبلیغ در گوگل استفاده کنید که اثرگذاری آن بسیار زیاد است و قابلیت سنجش و بررسی تأثیر آن امکان‌پذیر است. در فروشگاه اینترنتی جامعه هدف شما بزرگ‌تر می‌شود و شانس شما برای فروش افزایش می‌یابد؛ زیرا در این حالت شما محدودیت مکانی ندارید.

  • قابلیت دسترسی

داشتن یک دفتر بزرگ و یا یک مغازه مناسب در بهترین موقعیت مکانی، تضمین‌کننده موفقیت کسب‌وکار شما نیست؛ به این دلیل که میزان دسترسی به این مکان‌ها محدود است و مشتریانی در همان محدوده را جذب می‌کند. در مقابل فضای محدود حضوری، فضای آنلاین محدودیت زمانی و مکانی ندارد و از هر نقطه جهان امکان برقراری ارتباط و خرید وجود دارد؛ در گام بعدی نیز پست و شرکت‌های حمل‌ونقل، جابه‌جایی اقلام را از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر انجام می‌دهند.

  • ارائه خدمات بهتر

در ارائه خدمات حضوری شما با هر مشتری به‌صورت جداگانه صحبت می‌کنید و اطلاعات محصول را به او می‌دهید. طراحی یک سایت به شما این قابلیت را می‌دهد که در مقالات مختلف اطلاعات خدمات خود را به‌صورت جامع بارگذاری کنید تا مشتری بتواند با خواندن آن‌ها اطلاعات موردنیاز خود را کسب کند. می‌توانید یک بخش پرسش و پاسخ برای ارائه توضیحات لازم به مشتریان نیز ایجاد کنید.

  • بروز بودن اطلاعات

زمانی که شما قصد دارید پیشنهاد‌ها، تخفیفات و محصولات جدید خود را به مشتریان اعلام کنید، به چاپ بنر، بیلبورد و کاغذهای تبلیغاتی اقدام می‌کنید که بسیار هزینه‌ساز است. وب‌سایت‌ها با هزینه کمتر، هر اعلامیه جدید شما را با مشتریان به‌صورت بروز به اشتراک می‌گذارند.

  • افزایش اعتبار

وب‌سایت‌ها در افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز بسیار مؤثراند. مشتریان از طریق سایت‌های گوگل، بهتر با برند، محصولات، خدمات و… آشنا می‌شوند که باعث کسب اعتبار و اعتماد می‌شود.

سئو چیست؟

مهم است که قبل از اطلاع از مزایای تبلیغ در گوگل، از سئو و اهمیت آن اطلاع حاصل فرمایید تا بتوانید این دو مورد را باهم مقایسه کنید. ممکن است این سؤال برای شما ایجادشده باشد که سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است. به‌طورکلی تعریف سئو به این شرح است: تمام فعالیت‌هایی که داخل یا خارج یک سایت انجام می‌شود تا هنگام سرچ یک یا چند کلمه کلیدی، رتبه سایت بهبود یابد؛ این بهبود رتبه باید منجر به افزایش ورودی شود. باید بدانید که کسب رتبه‌های برتر گوگل به شما کمک می‌کند که مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری هم داشته باشید؛ درنهایت افزایش فروش و افزایش درآمد باعث می‌شود تا کسب‌وکار شما با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.

تبلیغات گوگل

قبل از این‌که با مزایای تبلیغ در گوگل آشنا شوید، باید بدانید که اصلاً تبلیغ گوگل چیست؟ تبلیغات گوگل یک راهکار بازاریابی بسیار خوب برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود. با استفاده از این تبلیغات، شما سایت خود را به جامعه هدف نشان می‌دهید و این موضوع احتمال دیده شدن شما را بیشتر می‌کند. تنها تفاوت سایتی که از تبلیغات گوگل استفاده می‌کند با دیگر سایت‌ها، در کلمه Ad است که هنگام نمایش نتیجه جست‌وجو در کنار نام سایت نمایان می‌شود.

برای بهره بردن از مزایای تبلیغ در گوگل، باید از افراد متخصص این حرفه کمک بگیرید تا کسب‌وکار شما بهبود پیدا کند. هنگامی‌ که مدیران شرکت‌ها و مؤسسات برای کم کرد‌ن هزینه‌ها به دنبال روش‌های مؤثر برای معرفی وب‌سایت خود می‌گردند تا با بهره بردن از مزایای تبلیغ در گوگل، پیشرفت در کسب‌وکار شامل حال آن‌ها شود، به افراد متخصص و باتجربه این حوزه مراجعه می‌کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغ در گوگل، روند محاسبه کلیکی آن است؛ بدین معنا که فقط در زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شده و از سایت شما بازدید به عمل آید. در نظر داشته باشید که کلیک هر کاربر یک‌بار محاسبه می‌شود؛ یعنی اگر کاربری چند بار روی لینک تبلیغ در گوگل کلیک کند فقط یک‌ بار محاسبه خواهد شد. محاسبه کلیکی باعث می‌شود شما بابت مخاطبان خود هزینه پرداخت کنید؛ احتمال تبدیل مخاطب به مشتری زمانی افزایش می‌یابد که سایت شما طراحی درستی داشته باشد و همین‌طور روی کلمه درستی تبلیغ داده باشید.

مزایای تبلیغ در گوگل چیست؟

ساخت وب‌سایت و استفاده از آن به کسب‌وکار شما کمک‌های فراوانی می‌کند و با تبلیغ وب‌سایت خود می‌توانید از مزایای بسیاری برخوردار شوید. مزایای تبلیغ در گوگل عبارت است از:

  • امکان تعیین صفحه تبلیغ

فرمت تبلیغ گوگل به این شکل است که یک لینک در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند مشخص کند با کلیک بر روی این لینک چه صفحه‌ای از سایت به خواننده نشان داده شود. شما می‌توانید مخاطب را به مهم‌ترین صفحات خود هدایت کنید تا شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

  • تعیین سقف هزینه روزانه

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل این است که می‌توان هزینه تبلیغ را به‌صورت روزانه کنترل کرد و مشخص کنید که بر روی لینک تبلیغ شما چند کلیک انجام شود. شما همچنین می‌توانید با انتخاب کلمات کلیدی گوناگون، هزینه کلیک را مشخص کنید.

  • قابلیت مشخص کردن کشور

شما می‌توانید برای فرستادن تبلیغ در گوگل مشخص کنید که تبلیغ شما در چه کشورهایی قابل‌مشاهده باشد. این مزیت باعث می‌شود تا از کلیک‌های اضافی افراد در کشورهایی که خریدی از شما انجام نمی‌دهند جلوگیری شود.

  • قابلیت مشخص کردن زمان تبلیغ

یکی دیگر از مزایای تبلیغ در گوگل، تعیین روز و ساعات نمایش تبلیغ شما است. شما می‌توانید صبح، ظهر، عصر و شب و هر زمانی که می‌خواهید را برای تبلیغ خود انتخاب کنید تا مشتریان بتوانند از محتوای سایتی که زده‌اید بهره ببرند و هزینه‌ای که صرف می‌کنید بیهوده مصرف نشود.

  • تعیین سقف هزینه روزانه

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل این است که می‌توان هزینه تبلیغ را به‌صورت روزانه کنترل کرد و مشخص کنید که بر روی لینک تبلیغ شما چند کلیک انجام شود. شما همچنین می‌توانید با انتخاب کلمات کلیدی گوناگون، هزینه کلیک را مشخص کنید.

  • سرعت عمل در نمایش تبلیغ

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل این است که شما پس از سفارش تبلیغ می‌توانید مشخص کنید تا از همان لحظه، تبلیغ شما در هر صفحه و هرکجا انتشار پیدا کند؛ این در حالی است که برای سئو شدن سایت و رتبه گرفتن در گوگل از طریق سئو زمان زیادی لازم است.

  • نمایش به‌صورت دائمی

تا هنگامی‌ که شما مشخص کنید، آگهی شما در صفحه اول گوگل قابل‌مشاهده خواهد بود. در سئو رقابت‌هایی که وجود دارد باعث می‌شود تا گاهی رتبه شما تغییر کند و جایگاه خود را از دست بدهید؛ اما در تبلیغات گوگل وقتی جایگاهی را رزرو می‌کنید، سایت دیگری نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند تا زمانی که شما دیگر تمایل به‌صرف هزینه و ماندن در آن جایگاه نداشته باشید.

  • قابلیت قرار دادن متن

در مزایای تبلیغ در گوگل این قابلیت وجود دارد که یک متن مناسب دربارۀ کلمه کلیدی بنویسید تا درک مخاطب از کلمه کلیدی افزایش پیدا کند؛ این موضوع باعث می‌شود مخاطب قبل از کلیک اطلاعات مهم را دریافت کنید و تبلیغات شما از بازدهی بیشتری برخوردار شود.

  • گزارش‌های روزانه

هنگامی‌ که تبلیغ خود را در گوگل قرار می‌دهید، این مزیت برای شما پدیدار می‌شود که هر زمانی که خواستید، گزارش‌های تحلیلی از طرف گوگل را به دست آورید. این گزارش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که ارزش تبلیغ روی یک کلمه کلیدی را درک کنید. اگر کلمه‌ای ارزش زیادی داشت و با آن کلمه فروش زیادی داشتید، می‌توانید آن را سئو کنید تا کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

سخن پایانی

امروزه به دلیل ورود اینترنت و فضاهای مختلف برقراری ارتباطات، در کسب‌وکارها همچون دیگر ابعاد زندگی انسان‌ها تغییرات بسیاری به وجود آمده است. بازاریابی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر شخصی برای رشد کسب‌وکار خود انجام می‌دهد. این روزها بازاریابی به شیوه‌های قدیمی از اثرگذاری زیادی برخوردار نیستند، اما در مقابل آن بازاریابی‌های اینترنتی بسیار مؤثرتر هستند. بازاریابی‌های حضوری فقط محدود به یک منطقه و یک ناحیه می‌شود، اما برای بازاریابی اینترنتی محدودیتی وجود ندارد و نه‌تنها شهر، بلکه تمام دنیا را به بستری برای کسب‌وکار شما تبدیل می‌کند.

در میان انواع روش‌های فروش اینترنتی، سایت‌های موجود در گوگل از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. شما برای کسب‌وکار خوب به طراحی یک سایت خوب نیاز دارید تا از مزایای آن بهره ببرید. برای معرفی سایت خود نیاز به تبلیغ دارید که این معرفی در بستر گوگل انجام می‌شود. مزایای تبلیغ در گوگل بسیار است و شما می‌توانید با تبلیغ در گوگل از دو جهت از مزایای آن بهره ببرید: اول اینکه بازار را می‌سنجید و دوم اینکه با نمایش سایت در رتبه‌های برتر گوگل، به افزایش فروش و حتی افزایش اعتبار خود کمک می‌کنید.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی