کارشناسان از کی روش غول ساختند / اگر تیم ملی از سنگال هم ببرد شرط است!

به گزارش ساناپرس، پیشکسوت تیم ملی گفت: نمایشی که در جام جهانی قطر ارائه می‌کنیم بهتر از ادوار قبلی خواهد بود و شگفتی‌ساز می‌شویم.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل سنگال که در اتریش برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از دیداری که مقابل اروگوئه با موفقیت پشت سر گذاشتیم، به مصاف قهرمان آفریقا خواهیم رفت. در این دیدار که جنبه تدارکاتی دارد هیچ کدام از دو تیم کسب نتیجه را در اولویت قرار نمی‌دهند و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت اهمیت به مراتب بیشتری دارد. از سویی دیگر تیم‌ها هیچ‌گاه نمایشی ضعیف را ارائه نمی‌کنند بلکه هدف مرور تاکتیک‌های مختلف سرمربی در دفاع و حمله است تا شکل بازی تیم در مسابقات رسمی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی کشورمان در بازی با اروگوئه نمایش قابل قبولی ارائه کرد و در نهایت به برتری دست یافت. در مسابقه‌ای که حریف تلاش زیادی از خود نشان داد تا به گل برسد و با وجود داشتن موقعیت‌های بیشتر، اما در نهایت بازنده زمین را ترک کرد. بدون شک آن قدر تجربه کادرفنی و بازیکنان تیم ملی بالا است که اسیر پیروزی در دیداری تدارکاتی نشوند. حتی با کسب پیروزی مقابل سنگال هم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به خود غره نخواهیم شد، چون نتایجی که در دیدار‌های دوستانه به دست می‌آید ملاک قضاوت نیست. داستان بازی تدارکاتی با رسمی متفاوت است و نه تنها ایران بلکه هیچ تیمی به واسطه نتایجی که در چنین بازی‌هایی به دست می‌آورد دچار احساس خاصی نخواهد شد.

پیشکسوت تیم ملی با اشاره به حضور ستاره‌های بزرگی در تیم ملی سنگال یادآور شد: حضور بازیکنان خوبی، چون سادوی مانه، کالیدو کولیبالی و ادریسا گیه در ترکیب قهرمان آفریقا محک خوبی برای بازیکنان تیم ملی کشورمان خواهد بود. این بازیکنان در تیم‌های باشگاهی بزرگی، چون بایرن مونیخ و چلسی حضور دارند و کاملا حرفه‌ای درون زمین ظاهر می‌شوند. ملی‌پوشان کشورمان با این نفرات تنه به تنه می‌شوند و عیارشان تا حدود زیادی مشخص می‌شود. صرف نظر از نتیجه‌ای که در این مسابقه رقم می‌خورد بازی با بازیکنانی که آماده حضور در مهم‌ترین رویداد فیفا می‌شوند به افزایش سطح کیفی بازیکنان ما کمک می‌کنند تا در جام جهانی بازی‌های تماشاگرپسندی انجام دهیم.

مهدوی در مورد اینکه برخی معتقدند سبک بازی ایران مقابل اروگوئه برای رقبا رو شد و حریفان ما در جام جهانی با توجه به رنکینگ بالاتری که دارند برای کسب پیروزی بخت بیشتری خواهند داشت، عنوان کرد: همان طور که تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز مچ خود را در دیدار‌های رسمی یا تدارکاتی جام جهانی برای رقبا باز نمی‌کنند و این موضوع در مورد دیگر حریفان نیز صدق می‌کند، کارلوس کی‌روش هم دست خود را مقابل حرفان رو نمی‌کند و بدون شک، سبک بازی ایران در قطر متفاوت خواهد بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی در آستانه ۷۰ سالگی به اندازه کافی تجربه دارد و منتظر نمایش غیرمنتظره‌ای از ایران هستیم. از طرفی دیگر مسئله رنکینگ اهمیتی ندارد، چون در زمین مسابقه نتیجه بازی مشخص می‌شود. بر این باور هستم که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شگفتی‌ساز خواهیم شد و بازی‌های به مراتب بهتری تنسبت به ادوار قبلی که در جام جهانی حاضر بودیم ارائه خواهیم کرد.

اخبارورزش
پربازدیدتیم ملی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی