حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان در هنرستان ها از برنامه های آموزش و پرورش

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی سی و نهمین جشنواره هنری فردا، محسن حاجی میرزایی عصر امروز(چهارشنبه)   در بازدید از روند برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در قالب جشنواره فردا افزود: قصد براین است که ۵۰ درصد رقم دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر این عدد نزدیک به ۳۵ درصد است یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش این است که در آینده‌ای نزدیک بتواند این رقم را تا مرز ۵۰ درصد افزایش داده شود.

این مقام مسئول، بر همین اساس، خطاب به دانش آموزان شرکت کننده خاطر نشان کرد: امیدوارم  با وجود استعدادهای بسیار خوبی مثل شما و امثال شما در این سرزمین بزرگ فراوان هستند و اهتمام و تیزهوشی و سنجیدگی داوران بتوان استعدادهای خوب این سرزمین را شناسایی کرده و زمینه‌های پرورش آنان را در این مسیر فراهم آورده و حرکت در این مسیر را تسهیل سازیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آینده جامعه متأثر از نظام یادگیری است و کیفیت نظام یادگیری است که کیفیت آینده ما را می‌سازد، بنابراین هر اندازه که نظام یادگیری، نظام کارسازتر و باکیفیت تری باشد و از ابزارها و جذابیت‌های بیشتری برای ارتقای سطح دانش و یادگیری دانش آموزان استفاده کند، انتقال مفاهیم با سادگی و سهولت بیشتری انجام می‌شود.

حاجی میرزایی با ابراز خرسندی از این امر که این جشنواره تشکیل شده است، گفت: در همین راستا، بیش از ۴ و نیم میلیون نفر از استعدادهای هنری و فرهنگی در این زمینه شناسایی شده، به این نهضت بزرگ فرهنگی و هنری پیوسته اند و این عدد، یک عدد اعجاب آور و خیره کننده است،  از حضور شما دانش آموزان در این جشنواره تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با یادآوری اینکه تمامی رشته‌های هنری آن گونه که باید در جایگاه خودش به درستی برای مخاطبان و به ویژه دانش آموزان تعریف نشده است، ادامه داد: هنوز این تصور غلط وجود دارد که دانش آموزانی که نمی‌توانند در رشته‌های دیگر تحصیل کنند به سراغ رشته‌های مهارتی و هنرستان‌های آموزش‌وپرورش می‌آیند و این برداشت و تصور غلطی است که باید اصلاح شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر این مفهوم که اعتقادش بر این است که هر مهارت فرصت‌های جدیدتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد و به آن‌ها امکان بیشتری برای انتخاب و مشارکت مؤثرتر در زندگی جمعی شان می‌بخشد، اظهار داشت: در مورد هنرهای زیبا ما مشارکت‌های بسیار گسترده‌ای را با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده ایم و این عرصه را بناست که با هم فکر و همکاری این وزارت خانه توسعه ببخشیم.

وی با بیان اینکه روند برگزاری این جشنواره همواره تمامی هنرها و به ویژه هنرهای نمایشی دستخوش رشد مثبتی شده است که برای همگان بسیار قابل توجه بوده است، گفت: امیدواریم انشاالله به تدریج با درکی سنجیده تر در سطح جامعه ما بتوانیم توجه بیشتری به این وجوه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری “فردا” طی سه روز با رقابت برگزیدگان رشته‌های مختلف از روز ۲۸ تیر ماه برگزار می‌شود.

جشنواره سی‌ونهم فرهنگی هنری “فردا” به مرحله پایانی رسید و دانش‌آموزان برگزیده رشته‌های مختلف، طی سه روز با ارایه آثار خود در بستر فضای مجازی و ارتباط برخط با داوران توانمدی‌های خود را عرضه خواهند کرد.

هنرستان‌های ماندگار در سطح کشور بخش مهمی از فرهنگ ما هستند

وی با اذعان به این امر که هنرستان‌های ماندگار در سطح کشور بخش مهمی از فرهنگ ما هستند و همان طور که همگان می‌دانند آرامش بخش هستند و ما را با گذشته‌ای پیوند می‌دهند که حس بهتری داشته باشیم، گفت: ما پذیرفته ایم که این مدارس را شناسایی و هدایت کنیم و تا کنون نزدیک به ۵۰ مدرسه ماندگار در سطح کشور شناسایی شده اند که سابقه ۱۰۰ ساله دارند و برخی از آنها نیز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند و ما نیز این ممدارس را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار داده ایم تا بتوانیم آن‌ها حفظ کنیم.

مقام عالی وزارت آموزش‌وپرورش، حفظ کارکردهای قبلی مدارس ماندگار را مهم ترین راز حفظ و نگهداری این مدارس برشمرده و با تأکید بر این مفهوم که مدرسه باید همچنان مدرسه باشد تا استوار بماند و ما نیز تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد، افزود: این که شما دارید یک مدرسه ماندگار را به ما معرفی می‌کنید و تاریخچه آن را بیان می‌کنید، بخش مهمی ازتاریخ یک سرزمین است، چرا که اصلی ترین تحولات یک جامعه را تاریخ نهادهای آموزشی آن شکل می‌دهد و اگر نهادهای مسئول یادگیری این مسئولیت را درست انجام بدهند، قطعاً یاد و خاطره آن‌ها در این سرزمین خواهند ماند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی