خوابگاه‌های جدید از مهرماه آماده پذیرش دانشجویان

ناصر مطیعی روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، اظهار داشت: در مهرماه تعدادی خوابگاه جدید به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ها افزوده می شود. برخی از این خوابگاه ها هم اکنون آماده شده و در حال تجهیز است.

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویان، پیشرفت فیزیکی تعدادی دیگر از خوابگاه ها هم به بالای ۹۰ درصد رسیده است که در شهریورماه آماده می شود.

مطیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۸۰ خوابگاه دانشجویی در کل کشور داریم اما برخی از این خوابگاه ها در اثر فرسودگی از دور خارج و تعدادی خوابگاه جدید وارد می شوند.

مشاور وزیر علوم همچنین از آغاز نوسازی و ارتقای آشپزخانه دانشگاه ها از این هفته خبر داد.

به گزارش ایرنا، مطیعی پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که میزان فعالیت آشپزخانه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید بستگی به واکسیناسیون دانشجویان دارد.

بخشنامه ارتقای آشپزخانه ها

بر اساس بخشنامه ارتقای آشپزخانه ها، نحوه مشارکت در هر طرح به صورت ۵۰ درصد سهم صندوق رفاه دانشجویان، ۵۰ درصد سهم دانشگاه است اما در صورتی که دانشگاه نسبت به معرفی خیر اقدام کند، مشارکت به صورت ۴۰ درصد صندوق، ۳۰ درصد دانشگاه و ۳۰ درصد خیر انجام می‌شود.

اولویت مساعدت با دانشگاه‌هایی است که برنامه مشخص و مدون قابل اجرا داشته باشند و طرح‌هایی که دارای ملاحظات فنی و بهداشتی دوران کرونا و پساکرونا هستند نیز در اولویت خواهند بود.

همچنین در سال های ۹۷ و ۹۸ بیش از ۱۳۸ آشپزخانه صنعتی شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی